Tysktalande säljsupport till branschledande marknadsföringsföret

Bravura / Inköpar- och marknadsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Bravura i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Om Bravura:

Bravura levererar rekryterings- och bemanningslösningar inom hela tjänstemannaområdet, över hela landet.

Vårt mål är att förenkla rekryteringsprocessen, både för dig som söker nytt jobb och för de företag som vill anställa nya medarbetare. Genom att hålla en tydlig dialog, vara snabba och anpassningsbara samt med en passion för det vi gör säkerställer vi en framgångsrik rekryteringsprocess för alla parter.

Publiceringsdatum
2016-02-15

Företaget
Företaget är en föregångare inom tillverkning och marknadsföring av portabla mediadisplayer. De möjliggör för företag att marknadsföra sina produkter på de platser och i de miljöer där deras målgrupp befinner sig. De erbjuder allt från enklare roll-ups till komplexa monterlösningar som företag nyttjar vid events, branschdagar och mässor. Företaget startade 1978 och är ett av de ledande företagen på världsmarknaden. Huvudkontoret är beläget nära Södermalm i Stockholm men de finns även representerade i ytterligare sju länder. Säljsupportavdelningen består idag av fem medarbetare i ett nära samarbete med det nordiska säljteamet i Stockholm där fyra innesäljare och fem områdeschefer arbetar. I och med företaget växer på den tyska marknaden behöver man utöka avdelningen med en tysktalande säljsupport.

Dina arbetsuppgifter
Som säljsupport blir du mellanhanden mellan säljare, organisation och kund vilket innebär att du har det övergripande administrativa ansvaret över lagda beställningar. All kommunikation med både kund och säljare som sker efter en färdig affär går genom dig. Du ser till att varorna beställs, produceras, levereras och faktureras genom att kommunicera internt med print-, logistik- och inköpsavdelningen samt externt med vissa samarbetspartners och leverantörer. Alla lagda beställningar ska gå ut samma dag för att möjliggöra den snabba leveranstiden på en till tre dagar. Säljsupportavdelningen tar emot samtliga mail och samtal från kunder och ser till att de snabbt får återkoppling. Exempel på ärenden är reklamations-, faktura- och leveransfrågor där du även ansvarar för uppföljning efter avslutat ärende. Det är ett högt tempo med de korta leveranstiderna och mycket höga servicekrav där du förväntas brinna för att alltid vilja göra kunden nöjd.

Detta är en visstidsanställning på cirka ett år med god chans till förlängning då avdelningen växer. Du ersätter en föräldraledig som ansvarar för att ge dig en gedigen överlämning.

Kvalifikationer
Utbildning: Gymnasiekompetens.
Erfarenhet: Du har god erfarenhet av administrativa sysslor i en liknande roll samt av att ge hög kundservice (internt eller externt).
Meriterande: Erfarenhet av en roll som stöd mot intern funktion samt av produktionsprocesser.
Språk: Du uttrycker dig väl i tal och skrift på svenska, engelska och tyska.
Övriga krav: God dator-/systemvana.

Vi tror att du som söker har en förmåga att hålla dig professionell och serviceinriktad i alla utmaningar du tar dig an. Du skapar snabbt en struktur i ditt arbete och tar ett naturligt stort ansvar för att driva det framåt. Nya idéer om exempelvis arbetsrutiner eller lösningar på problem kommer du ofta med och trivs i roller där du ofta möts av nya situationer. När det händer mycket i ett högt tempo trivs du som bäst och behåller lugnet för att hinna utföra ditt arbete så noggrant som möjligt.

Övrig information:

Start: Under mars 2016
Plats: Stockholm
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här: http://bravura.se/min-profil/fragor-och-svar/ " shape="rect" target="_blank">http://bravura.se/min-profil/fragor-och-svar/'>http://bravura.se/min-profil/fragor-och-svar/

Har du specifika frågor om tjänsten ber vi dig att mejla info@bravura.se så hjälper någon i teamet dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Sökord: Säljsupport, sales support, intern service, administration, kundtjänst, kundservice, logistik, produktion, produkter, print, marknadsföring, inköp

Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstidsanställning

Ersättning
Enligt överenskommelse.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-03-14
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Amilia Tegnér Ankartjärn 08-40024050 amilia.tegner.ankartjarn@bravura.se

Företag
Bravura

Adress
Bravura
Hornsbruksgatan 28
11734 0180

Kontorsadress
Hornsbruksgatan 28, 11734 Stockholm

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2672088

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Bravura

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Bravura: