Tysktalande projektassistent
Tysk-Svenska Handelskammarens Service AB / Inköpar- och marknadsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Tysk-Svenska Handelskammarens Service AB i Stockholm,
Huddinge,
Sollentuna,
Göteborg,
Malmö eller i
hela Sverige Avdelningen Market Entry & Business Development består för nuvarande av nio engagerade medarbetare varav fyra arbetar för tyska mässbolag. Vi representerar i dagsläget de tyska mässbolagen Messe Düsseldorf, Messe München, Messe Berlin, Hamburg Messe und Congress, GHM (Gesellschaft für Handwerksmessen) samt Spielwarenmesse Nürnberg. Vår uppgift är att agera som mässbolagens förlängda arm på den svenska marknaden. Vi ser till att svenska företag, som utställare eller besökare, får den information de behöver inför ett deltagande eller besök. Vi arbetar också nära med branschpress och branschförbunden.
Du kommer i huvudsak att arbeta med Messe Düsseldorf, Hamburg Messe und Congress samt Messe Berlin. Det innefattar rekvirering av potentiella utställare och besökare, marknadsplanering, uppföljning och rapportering, administrativa uppgifter såsom uppdatering av vår databas. Det dagliga arbetet innebär även regelbunden kontakt med våra tyska uppdragsgivare. Förutom projektassistent kommer du att ha ansvar för några av mässprojekten som projektledare och tidvis kan det även förekomma projekt- och administrationsarbete inom andra verksamhetsområden inom avdelningen Market Entry & Business Development, i vilken mässor är en del.
Du har en eftergymnasial utbildning inom företagsekonomi med inriktning på marknadsföring eller liknande. Vi ser helst att du har några års dokumenterad yrkeserfarenhet av liknande arbetsuppgifter med betoning på B2B. Du talar samt skriver svenska och tyska obehindrat. Goda kunskaper i engelska är meriterande.
Du är en van datoranvändare, att arbeta med MS Office är din vardag och du har lätt för att lära dig nya system. Kunskaper i Lime, Navision och/eller Apsis är meriterande.
Du är positiv och kommunikativ, ser möjligheter och gillar utmaningar samt att arbeta i team. Samtidigt är du självständig, präglas av en stark service- och kundkänsla och har ett genuint försäljningsintresse.
Våra ljusa och moderna lokaler är belägna på Valhallavägen i Stockholm. Våra medarbetare präglas av en stark sammanhållning och teamkänsla. Du kommer att få arbeta i en spännande företagskultur med både tyska och svenska inslag.
Vi på handelskammaren värnar om balans mellan arbetsliv och fritid. Det ger dig möjlighet att kombinera ett ansvarsfullt arbete med ditt privatliv samt möjlighet för återhämtning mellan arbetstoppar. Vi erbjuder dig ett konkurrenskraftigt anställningserbjudande med fördelaktiga villkor.
Varaktighet, arbetstid
Tjänsten är en visstidsanställning, heltid på ett år med möjlighet till förlängning. Tillträde snarast möjligt eller enligt överenskommelse.
Publiceringsdatum2017-05-03Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-05-15
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktFranziska Anderson
franziska.anderson@handelskammer.se 086651853
FöretagTysk-Svenska Handelskammarens Service AB
AdressTysk-Svenska Handelskammarens Service AB
Box 27104
10252 STOCKHOLM
KontorsadressValhallavägen 185
Jobbnummer 3474400
Observera att sista ansökningsdag har passerat.