Tysktalande kundservicemedarbetare till Footway

Bravura / Butikssäljarjobb / Stockholm
2019-05-14
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Tysktalande kundservicemedarbetare till Footway" (publicerad 2019-06-14) ⬅️


Visa alla butikssäljarjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Bravura i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Om Bravura:

Bravura är experter på rekrytering inom tjänstemannaområdet och hjälper företag i hela Sverige att tillsätta allt från nyckelpositioner och andra permanenta tjänster till kortare deltidsuppdrag. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter och vi förmedlar jobb både till dig med erfarenhet och till dig i början av karriären. På Bravura brukar vi säga att vi stärker företag genom människor och människor genom jobb. Vår roll är att erbjuda dig jobbmöjligheter och att förenkla för dig som söker jobb via oss. Vi drivs av ett personligt engagemang i varje rekrytering, där dialog, snabbhet och återkoppling är nyckeln till ett lyckat resultat.


Publiceringsdatum
2019-05-14

Företaget
Footway grundades 2010 och är en renodlad skobutik på nätet och ledande inom segmentet på den nordiska marknaden. Footway har idag 34 anställda med kontor i Kista och centrallager i Helsingborg. Det är ett glatt gäng skoälskare som vill erbjuda kunder den bästa köpupplevelsen som finns. Kontakten med kund är viktigast och Footway arbetar utefter sina värdeord Kund, Kul och Kompis. Idag säljer Footway skor till 11 länder: Sverige, Norge, Danmark, Storbritannien, Frankrike, Polen, Tyskland, Nederländerna, Österrike och Schweiz.

Det är ett ungt företag som expanderar - nu har du chansen att bli en viktig person med på den resan.


Dina arbetsuppgifter
I rollen som tysktalande kundservicemedarbetare arbetar du huvudsakligen med kundservice mot just tysktalande kunder men även mot den svenska och engelska marknaden. Du svarar på förfrågningar från kunder via mejl och telefon gällande produkter och beställningar. Vidare hanterar du även orders och returer samt hjälper till med vissa kampanjer. Rollen innebär ett landsansvar över din marknad vilket bland annat innebär att du säkerställer att servicenivåer upprätthålls, kontrollerar så att översättningar är korrekta och rapporterar till teamet.

Du ingår i kundtjänstteamet som består av 12 personer och arbetar nära andra kollegor på avdelningen. Då mejl och telefon är dina främsta verktyg är det viktigt att du trivs med det.


Kvalifikationer
• Avslutad gymnasial utbildning
• Flytande i tal och skrift på tyska och svenska
• Erfarenhet av servicerelaterat arbete är starkt meriterande
• God datorvana
• Du uttrycker dig väl i både tal och skrift på engelska

Då Footway växer och månar om den kultur som etableras internt är din personlighet och inställning mycket viktig. Du är genuint engagerad att ge den bästa servicen till såväl kunder som dina kollegor. Du är prestigelös, tycker om att utvecklas och vill bidra till att företaget som du arbetar på utvecklas. Eftersom att företaget präglas av en positiv attityd och inställning är detta även viktigt för dig. Då inget ärende är det andra likt, bör du trivas med att lösa olika typer av problem.

Övrig information:

Det här är ett konsultuppdrag med goda möjligheter till överrekrytering. I den här rollen får du initialt en anställning hos Bravura, men det är uttalat att Footway har för avsikt att erbjuda dig anställning hos dem på sikt. Detta ger både dig och Footway en bra möjlighet att lära känna varandra samt utvärdera hur ni trivs med ert samarbete.

Start: Omgående
Plats: Kista, Stockholm
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna <a href='http://bravura.se/min-profil/fragor-och-svar/'>här</a>

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här: <a href='https://www.bravura.se/din-karriar#hs_cos_wrapper_widget_1528111162772'>https://www.bravura.se/din-karriar</a>.

Har du specifika frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, <a href='mailto:info@bravura.se'>info@bravura.se</a> eller 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Sökord: tyska, tysktalande, kundtjänst, administration, kundservice, customer care, service, kundsupport

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Ersättning
Enligt överenskommelse.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-06-07
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Jessica Larsson jessica.larsson@bravura.se 08-40024050

Företag
Bravura

Adress
Bravura
Hornsbruksgatan 28
11734 0180

Kontorsadress
Hornsbruksgatan 28, 11734 Stockholm

Jobbnummer
4786586

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Bravura

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Bravura: