Tysktalande handläggare för moms

Tysk-Svenska Handelskammarens Service AB / Ekonomijobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomijobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Tysk-Svenska Handelskammarens Service AB i Stockholm, Huddinge, Sollentuna, Göteborg, Malmö eller i hela Sverige

Tysk-Svenska Handelskammarens Skatteavdelning söker en handläggare med fokus på tysk momsredovisning.

Tysk-Svenska Handelskammarens uppdrag är att utveckla handeln mellan Tyskland och Sverige. För mer info om Kammarens tjänsteutbud se www.handelskammer.se .

Skatteavdelningen har för närvarande 8 medarbetare som på tyska och svenska hanterar över 250 kunduppdrag och erbjuder momsservice samt skatterådgivning för utländska företag verksamma i Sverige samt för svenska företag verksamma i Tyskland. Du kommer i första hand att bearbeta tyska momsdeklarationer, vilket innebär kontakt med både svenska företag och den tyska skattemyndigheten.

Tysk-Svenska Handelskammaren satsar aktivt på moderna administrativa rutiner och processer för att tillhandahålla det senaste för medarbetare och kunder. I kontoret på Valhallavägen i Stockholm arbetar kring 55 medarbetare i ljusa moderna lokaler med bra arbetsmiljö. Alla medarbetare präglas av stark sammanhållning och teamkänsla. Tysk-Svenska Handelskammarens Skatteavdelning söker nu en handläggare med fokus på tysk momsredovisning.

Publiceringsdatum
2014-10-24

Arbetsuppgifter
I dina arbetsuppgifter ingår löpande bearbetning avseende tysk momsredovisning, såsom kontroll av verifikationer, förberedande avstämningar och rapporter till myndigheter, samt att hantera ansökningar angående återbetalning av moms från utlandet.

Kvalifikationer
Du är noggrann, serviceinriktad, effektiv, stresstålig och har sinne för siffror. Som person är du glad och positiv och gillar att samarbeta med människor från olika kulturer och på olika nivåer. Du behärskar svenska och tyska och kan uttrycka dig väl i både tal och skrift. Du är en van datoranvändare. Det är meriterande om du har kunskaper inom området mervärdesskatt. Några års arbetslivserfarenhet inom ekonomi, förvaltning eller av skattefrågor ? gärna även från Tyskland ? är en merit.

UTBILDNING

Du har en ekonomisk utbildning med lägst gymnasiekompetens eller motsvarande.

ÖVRIGT

Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med tillträde enligt överenskommelse. Vi tillämpar provanställning. Ange gärna löneanspråk i din ansökan.

Ansök senast den 17/11 genom att skicka din ansökan till ansokan@handelskammer.se . Intervjuer kommer hållas löpande.

Brinner du för skatt och uppskattar en flerkulturell arbetsmiljö kommer jobbet att passa dig!

Arbetstider och omfattning
Tillsvidare
Heltid

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2014-11-17
Ansökan kan skickas till e-postadress: ansokan@handelskammer.se

Företag
Tysk-Svenska Handelskammarens Service AB

Adress
Tysk-Svenska Handelskammarens Service AB
Box 27104
10252 STOCKHOLM

Kontorsadress
Valhallavägen 185

Övriga kontaktuppgifter
Telefonnummer: 08-6651800
Faxnummer: 08-6651804
E-postadress: info@handelskammer.se

Jobbnummer
2044246

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Tysk-Svenska Handelskammarens Service AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Tysk-Svenska Handelskammarens Service AB: