Två Handläggare, Hässleholm
Lantmäteriet / Administratörsjobb / Hässleholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Hässleholm,
Perstorp,
Östra Göinge,
Kristianstad,
Osby eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Lantmäteriet i Hässleholm,
Kristianstad,
Sölvesborg,
Ängelholm,
Ljungby eller i
hela Sverige Lantmäteriet erbjuder stimulerande arbetsuppgifter och en arbetsorganisation som gör det spännande, roligt och utmanande att arbeta hos oss. För att leva upp till vår värdegrund service, öppenhet och handlingskraft förväntas våra medarbetare att uppnå resultat, utveckla och vara delaktiga.
Vid landets sju inskrivningskontor hanteras ansökningar om lagfart, inteckningar mm. Våra 200 medarbetare handlägger ungefär en miljon ärenden om året. I handläggningen ingår tillämpning av ett brett spektrum av lagar och förordningar på främst civilrättens område. Verksamheten bedrivs på sju orter med ledning, central stab och Back Office-enhet i Gävle. Fastighetsinskrivningen bedriver ett omfattande utvecklings- och förändringsarbete inriktat på effektivitet, enhetlighet och rättssäkerhet.
Publiceringsdatum2014-12-22Dina arbetsuppgifterArbetet består av handläggning av ansökningar om lagfart och inteckning samt inskrivning av nyttjanderätter och servitut m.m. i fastighetsregistret. I arbetet ingår att du fattar egna juridiska beslut. Även ärenderegistrering och skanning ingår i arbetsuppgifterna. Ärendemängden är stor och arbetet produktionsinriktat. Du arbetar mot givna mål med fokus på handläggningstider. Du har kontakter med fastighetsmäklare, banker och andra aktörer på fastighetsmarknaden samt lämnar upplysningar till allmänheten. Kontakterna sker såväl skriftligt som muntligt.
Tjänsterna är visstidsanställningar på heltid och tidsbegränsade t.o.m. 2015-12-31. Tillträde snarast. Vi önskar Din ansökan senast 2015-01-11
KvalifikationerDu har minst 3-årig gymnasieutbildning, helst påbyggd med någon ytterligare relevant utbildning, t ex högskolekurser inom juridik eller mäkleri, eller att du har praktisk erfarenhet som kan jämställas med detta. Kunskaper i civilrätt och fastighetsrätt liksom tidigare arbete från närliggande verksamhet som t ex bank eller fastighetsmäklare värdesätts.
Värdefulla personliga egenskaper för arbetet är förmåga att arbeta effektivt utan åsidosättande av en säker handläggning, med målfokus och mod att självständigt fatta beslut. Du behöver också ha förmåga att agera, prioritera och behålla lugnet vid arbete under tidspress.
Då du kommer att arbeta processorienterat är det mycket viktigt att du har förmågan att samarbeta med kollegor och kunder på ett professionellt sätt samt förstå att det som vi gör är att producera ärenden så fort som möjligt med så bra kvalitet som möjligt. Nyckelord i vår förvaltning är laganda och eget driv.
Det är mycket viktigt att du bidrar med god service mot allmänheten och hanterar svenska såväl i tal som i skrift. Vi ser även att du har erfarenhet av att arbeta med ständiga förbättringar.
Kontaktuppgifter
Om du vill veta mer så kontakta gärna Enhetschef Patricia Sörensen 0451 - 8186106. Fackliga företrädare är för Lantmäteriakademikerna/SACO, Anna Hildingsson 0451 - 386142 och för ST inom Lantmäteriet, Jim Johnsson telefon: 0451 - 386141. Våra e-postadresser är
fornamn.efternamn@lm.seÖvrig information
Då Lantmäteriet har en omfattande utlandsverksamhet kan det finnas möjligheter att arbeta i olika internationella projekt.
Lantmäteriet strävar efter att erbjuda en attraktiv arbetsplats som är fri från diskriminering och ger lika möjligheter för alla.
Arbetstider och omfattningHeltid Tillsvidare
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2015-01-11
Ansök via länken nedan
Ange följande referens när du ansöker: 302-2014/5640
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagLANTMÄTERIET
AdressLANTMÄTERIET
Lantmäterigatan 2C
80182 Gävle
KontorsadressLantmäterigatan 2C
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 2110391
Observera att sista ansökningsdag har passerat.