Två Datasamordnare Teknisk information

Trafikförvaltningen / Datajobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla datajobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Trafikförvaltningen i Stockholm, Upplands Väsby, Nacka eller i hela Sverige

Om tjänsten
För dessa tillsvidareanställningar hos Trafikförvaltningen söker vi dig som är IT och teknikintresserad samt har AutoCAD-kunskaper och är på jakt efter en roll som datasamordnare. Du kan antingen vara i början av din karriär eller så har du tidigare arbetserfarenheter inom området. Beskrivs du också som strukturerad, noggrann samt serviceinriktad och har ett [SV1] tydligt teknikfokus då kan denna tjänst vara något för dig!
Du kommer att arbeta i Trafikförvaltningens tekniska informationssystem. Dina arbetsuppgifter är att säkerställa en kvalitetssäkrad dokumenthantering genom att:
Delta i projekt och uppdrag och där du kommer:
Instruera[SV2] och samordna entreprenörer och konsulter vid projektering
Funktionellt stöd till projekten så att den tekniska informationen utförs och levereras enligt Trafikförvaltningens ställda krav
Tillhandahålla kvalitetssäkrad dokumentation (ritningar mm)
Ta in kvittens av berörda intressenter att den tekniska dokumentationen som läggs in i systemen är kvalitetssäkrad avseende riktighet
Ansvara för att teknisk dokumentation på ett korrekt sätt läggs upp i system för teknisk dokumentation vid projektleverans
Stödja med att hantera ritningsdistribution

Vårt erbjudande

Vårt samhällsutvecklande uppdrag innebär att du som medarbetare är med och gör skillnad. Du bidrar till nöjda resenärer och utvecklingen av ett hållbart Stockholm. Hos oss får du arbeta tillsammans med engagerade och kompetenta kollegor i spännande frågor[SV3] . Du ges möjlighet att medverka vid utveckling av BIM och att fungera som stöd i förvaltning och utveckling av system för teknisk information. Vi erbjuder dig individuella utvecklingsmöjligheter, samt möjlighet till en bra balans i livet. Vi sitter i ljusa och trevliga lokaler på västra Kungsholmen. Hit tar du dig enkelt med kollektivtrafiken. Här finns en uppsjö av lunchrestauranger och bra promenadstråk. Motion och hälsa är viktigt för oss och förutom friskvårdsbidrag erbjuder vi en rad olika hälsofrämjande aktiviteter. Grunden i förvaltningens verksamhet är medarbetarna. För att lyckas med uppdraget bygger vårt arbete på vår värdegrund som kortfattat sammanfattas med orden: Öppenhet, Kompetens, Pålitlighet, Samverkan. Detta är en heltidstjänst placerad vid Trafikförvaltningens huvudkontor.

Vem är du?
Högskoleutbildning och/eller arbetslivserfarenhet som är relevant för tjänsten
Kunskap om relevanta myndighetskrav avseende teknisk dokumentation, exempelvis Transportstyrelsen krav
Erfarenhet av specificering av verksamhets- och tekniska krav så som tex krav inom el/kraft/signal/ telesystem/bansystem/fastighetsområdet (brand, ventilation, rull/hiss/spärr)
God IT förståelse utifrån tekniska system för teknisk dokumentation som AutoCad, MS Office
Erfarenhet och kunskap i att ta fram utbildningsmaterial och genomföra utbildningar
Kunskap om arkivverksamhet i offentlig verksamhet samt offentlighets- och sekretesslagstiftning[SV4] [SV5]
Du har ett minimum av två års relevant och aktuell erfarenhet av arbete med teknisk information inom bygg/och eller anläggningsbranschen
Erfarenhet av att arbeta med dokumenthanteringssystem. Behörighet, flöden och metadata. Vi ser också att du har erfarenhet av och kunskaper om BIM i projekterings och/eller förvaltningssammanhang samt erfarenhet av att arbeta med kravhantering.


Information och ansökan
I den här rekryteringen samarbetar vi med HR Academy. Om du har frågor kring tjänsten eller din ansökan är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Matts Henriksson på (+46) 733 681 254. Vänligen skicka din ansökan snarast till rekrytering@hracademy.se och skriv " Datasamordnare" i ämnesraden. Skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt då intervjuer kommer att ske löpande, dock senast 2/1-2018.

Läs mer m hur det är att jobba på trafikförvaltningen på www.sll.se/arbeta-inom-kollektivtrafiken eller på LinkedIn.

Fackliga kontaktpersoner för SACO är Mounir Ainholm, tfn: 08-686 3652 och för Vision Anita Buske, tfn: 08-686 3826.

Välkommen med din ansökan!


Vårt samhällsutvecklande uppdrag innebär att du som medarbetare är med och gör skillnad. Du bidrar till nöjda resenärer och utvecklingen av ett hållbart Stockholm. Hos oss får du arbeta tillsammans med engagerade och kompetenta kollegor i spännande frågor. Vi erbjuder dig individuella utvecklingsmöjligheter, samt möjlighet till en bra balans i livet. Det lyfter våra medarbetare fram.

Varje dag reser fler än 780 000 med kollektivtrafiken i Stockholms län. Trafikförvaltningen har det övergripande ansvaret för att alla som bor i eller besöker länet ska ha tillgång till en väl utbyggd, lättillgänglig och pålitlig kollektivtrafik. De olika färdsätten samordnas i ett ständigt växande trafiknät.

De närmsta fem åren investeras 39,5 miljarder kronor inom kollektivtrafiken. Trafikförvaltningens varumärken är SL, Waxholmsbolaget och Färdtjänsten.

Varaktighet, arbetstid
100% Tillsvidare

Publiceringsdatum
2017-12-07

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-01-02
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Sophia Blåvall

Företag
Trafikförvaltningen

Adress
Trafikförvaltningen
Lindhagensgatan 100
11218 Stockholm

Kontorsadress
Lindhagensgatan 100

Jobbnummer
3841667

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Trafikförvaltningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Trafikförvaltningen: