Två biståndshandläggare utredningsenheten

Flens kommun, Socialförvaltningen / Administratörsjobb / Flen
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Flen, Katrineholm, Eskilstuna, Gnesta, Vingåker eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Flens kommun, Socialförvaltningen i Flen

Två biståndshandläggare till utredningsenheten för äldre och personer med funktionsnedsättning

I Flens kommun tror vi på mångfald, delaktighet och samverkan som en möjlighet att göra skillnad och påverka. Tillsammans tar vi ansvar för och utvecklar livskvaliteten i livets alla faser. Vi rustar för utveckling och behöver dig som kan bidra med engagemang, vilja och uthållighet. Klimatet är vänligt och tillitsfullt och ger medarbetare utrymme att växa.

Välkommen till Flens kommun - Sörmlands hjärta.

Arbetsplats

Socialförvaltningen, som organisatoriskt ligger under Socialnämnden, har en verksamhet som är indelad i tre avdelningar: Myndighetsutövning, Äldre och personer med funktionsnedsättning, samt Utbildning, stöd och integration.

Utredningsenheten för äldre och personer med funktionsnedsättning ansvarar för att, utifrån gällande lagstiftning, utreda och besluta om insatser/bistånd inom områdena funktionsnedsättning, äldreomsorg och socialpsykiatri. Myndighetsenheten består av avgiftshandläggare, bostadsanpassningshandläggare, färdtjänsthandläggare samt SoL och LSS handläggare. Enheten består av 11 medarbetare.

Publiceringsdatum
2015-01-16

Dina arbetsuppgifter
Vi söker nu två nya medarbetare;
En biståndshandläggare som utreder ansökningar utifrån lagrum socialtjänstlagen/färdtjänstlagen (SoL/FTJL) med inriktning på målgruppen äldre.
En biståndshandläggare som utreder ansökningar utifrån Lagrum stöd och service till vissa funktionshindrade/socialtjänstlagen (LSS/SoL) med inriktning mot funktionshinderområdet.

Vi samverkar med våra utförare och andra relevanta samverkanspartners. I arbetet ingår även att vara delaktig i verksamhetsutveckling. Som biståndshandläggare arbetar man självständigt och har egen delegation på ett flertal insatser. Alla biståndshandläggare inom myndighetsenheten har samverkansträffar varje vecka. Vi använder verksamhetssystemet Procapita.

Profil
Du har en Socionomexamen, gärna med inriktning mot äldre och funktionshindrade eller utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Rollen som biståndshandläggare ställer krav på att du är serviceinriktad, strukturerad, har god samarbetsförmåga samt personlig mognad. Du har lätt för att kommunicera i tal och skrift. Du tänker på arbetet utifrån ett helhetsperspektiv och stimuleras av att vara med och utveckla och förbättra din verksamhet. Du är förtrogen med lagstiftningen inom området samt har goda kunskaper om utredningsmetodik. Erfarenhet av Procapita samt handläggning enligt lagen om stöd och service till vissa funktionshindrade, socialtjänstlagen och färdtjänstlagen är meriterande.
Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.

Omfattning/varaktighet

Tillsvidareanställning. Heltid. Tillträde efter överenskommelse.

Ersättning
Flens kommun tillämpar individuell lönesättning.

Övrig information
Urval kommer ske fortlöpande var efter ansökningshandlingar inkommer.

Flens kommuner erbjuder en attraktiv arbetsplats som utmärks av strävan att vara fri från diskriminering och ge lika möjligheter för alla. Flens kommun är en rökfri arbetsplats.

Till Flen pendlar du enkelt från flera närliggande orter som Stockholm, Eskilstuna, Norrköping och Nyköping, alla inom en timmes avstånd.

Se även vår hemsida www.flen.se för övrig information

Körkortskrav
B

Arbetstider och omfattning
Tillsvidare
Heltid

Ersättning
Fast månads- vecko- eller timlön
Flens kommun tillämpar individuell lönesättning.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-01-31
Märk ansökan med: Biståndshandläggare LSS alternativt Biståndshandläggare SoL
Ansökan kan skickas till e-postadress: ansokan@flen.se

Kontakt
Pernilla Krantz, Enhetschef 0157-43 03 45

Facklig kontakt
Sofia Larsson, Vision 0157-43 03 46
Anna Väst, SSR 0157-43 03 87

Företag
Flens kommun, Socialförvaltningen

Adress
Flens kommun, Socialförvaltningen
Sveavägen 1
64281 FLEN

Kontorsadress
Flens Kommun

Övriga kontaktuppgifter
Telefonnummer: 0157-43 00 00
E-postadress: flenskommun@flen.se

Jobbnummer
2132035

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Flens kommun, Socialförvaltningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Flens kommun, Socialförvaltningen: