TT Nyhetsbyrån söker en erfaren löneadministratör

Adecco Sweden AB / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Adecco Sweden AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

TT Nyhetsbyrån levererar text, bild, video, grafik och färdiga sidor till Sveriges mediehus, företag och myndigheter. Företaget erbjuder redaktionellt innehåll för alla olika kanaler. TT Nyhetsbyrån ägs av Sveriges största mediebolag och har i dag 260 anställda.

HR-avdelningen på TT Nyhetsbyrån består av tre personer. Vi söker nu en duktig löneadministratör som ska ansvara för lönehanteringen för TT Nyhetsbyråns personal och dotterföretaget Uppdragsmedia.

Publiceringsdatum
2014-03-18

Dina arbetsuppgifter
I rollen ingår främst att sköta lönehanteringen för ca 400 medarbetare men även att ge service och support till medarbetare och chefer gällande lönefrågor. Du kommer också bl a arbeta med att tolka kollektivavtal, sammanställa statistik, sköta rapportering till Alecta, Försäkringskassan, Collectum, SCB, TRR etc.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har minst gymnasiekompetens, gärna inom ekonomi eller liknande. En eftergymnasial utbildning inom lönehantering är meriterande.Du har goda kunskaper i lönehantering, gärna minst 3 års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Det är nödvändigt att du har erfarenhet av att arbeta med hela löneprocessen så troligtvis har du tidigare arbetat i ett litet eller medelstort företag och gärna med erfarenhet från en bransch med mycket skiftgång.Du har generellt goda datakunskaper samt vana av att arbeta i lönesystem. Har du erfarenhet av Hogia ser vi det som ett stort plus!

Dina personliga egenskaper
Du är en person som tar stort ansvar för dina arbetsuppgifter och kan arbeta självständigt, samtidigt som du också har förmågan att samarbeta för att nå bästa resultat. Du förstår vikten av ett serviceinriktat förhållningssätt och är positiv till din läggning. Kvalitetsfokus och noggrannhet speglar ditt sätt att arbeta. Vi ser också gärna att du är med och bidrar till det kontinuerliga förbättringsarbetet för att säkerställa en effektiv lönehantering.

Vi erbjuder
Vi erbjuder ett stimulerande arbete på en trygg arbetsplats med bra förmåner. Du kommer till en grupp med god stämning, där alla tar ansvar för sina arbetsuppgifter samtidigt som man hjälps åt vid behov. Vi sitter i fina lokaler på Katarinavägen i Stockholm med en fantastisk utsikt över Saltsjöns inlopp.

Intresserad?
Är du intresserad av tjänsten, vänligen skicka in din ansökan med CV och personligt brev så snart som möjligt och senast den 2 april. Har du frågor om tjänsten? Kontakta ansvarig rekryteringskonsult Jessica Sandberg på  tel: 08-598 986 16.

Arbetstider och omfattning
Heltid tillsvidare, 6 månaders provanställning kommer att tillämpas.

Ersättning
Enligt överenskommelse.

Så ansöker du
Ansöker gör du genom att använda länken nedan.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Jessica Sandberg

Företag
Adecco Sweden AB

Adress
Adecco Sweden AB
Kungsgatan 60
10224 STOCKHOLM

Jobbnummer
1811639

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Adecco Sweden AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Adecco Sweden AB: