Trinax söker teknisk kundsupport (2nd-line)

Trinax AB / Supportteknikerjobb / Trollhättan
2025-10-02


Visa alla supportteknikerjobb i Trollhättan, Essunga, Vänersborg, Lilla Edet, Grästorp eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Trinax AB i Trollhättan, Västerås eller i hela Sverige

Trinax söker teknisk kundsupport
Vi på Trinax letar efter en 2nd-line support med utvecklarbakgrund som vill arbeta nära våra kunder och hjälpa dem när det verkligen gäller.
Vi är väldigt stolta över vår uppskattade support där vi gärna gör det lilla extra och ser till att kunderna alltid får snabb och proffsig stöttning om något skulle gå fel.
Rollen som 2nd-line support
Som 2nd-line support hos oss blir du länken mellan kundens utmaningar och våra tekniska lösningar. Din vardag består av:
Felsökning i kod och databas
Djupare teknisk analys när 1st-line inte räcker till
Att bidra till utvecklingen av våra system genom att förstå och återkoppla kundernas behov
Samarbete både med den interna och konsultinriktade produktutvecklingen
När det saknas uppgifter i supporten kommer du också att stötta testavdelningen med att skapa automatiserade tester och att utföra kundspecifika testinsatser.

Du kommer snabbt in i hetluften, men får alltid stöd från dina kollegor. Hos oss är teamet lika viktigt som tekniken, vi hjälper varandra att lyckas.
Eftersom tjänsten har sin huvudsakliga placering i Trollhättan bor du inom lämpligt avstånd.
Vem är du?
Vi tror att du trivs med att:
Ge våra kunder bästa möjliga service
Förklara tekniska lösningar på ett pedagogiskt sätt
Gräva i kod och databaser för att hitta buggar och lösningar
Arbeta både självständigt och i team
Utvecklas och lära dig nytt i vardagen

Vi ser gärna att du har:
Grundläggande kunskaper i PHP, MySQL, HTML, CSS, JavaScript
Vana av att felsöka i databaser och koda enklare fixar
Erfarenhet av versionshantering (t.ex. GIT)
Flytande svenska i tal och skrift

Högskoleutbildning är meriterande, men viktigast är ditt intresse för teknik, din vilja att lösa problem och vilja att alltid hjälpa kund på ett bra och pedagogiskt sätt.
Varför Trinax?
Vi är ett innovativt och snabbväxande mjukvaruföretag med bas i Trollhättan. Med våra egenutvecklade produkter, kompletterande tjänster och ett starkt kundfokus har vi blivit Gasellföretag fyra år i rad. Vi en stark position på marknaden för digitalisering av byggbranschen och är nu inne i en tillväxtfas där vi utökar teamet ytterligare för att säkerställa att våra kunder får bästa möjliga upplevelse och hjälp.
Vi erbjuder
En spännande möjlighet att få vara med och utveckla kundservicen inom ett växande mjukvaruföretag.
En dynamisk arbetsplats med korta beslutsvägar och högt i tak.
Möjlighet till personlig och professionell utveckling.
En stark företagskultur och trevliga kollegor som gärna hittar på saker tillsammans.

Till alla våra anställda erbjuder vi även
Utbildning och kompetensutveckling
Sjukvårdsförsäkring
Tjänstepension
Träning på arbetstid
Teambuilding
Gemensamma aktiviteter
Möjlighet att växa inom bolaget
Gott kaffe och färsk frukt

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2025-11-01
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Trinax AB (org.nr 556799-4602)
Montörvägen 4 (visa karta)
461 37  TROLLHÄTTAN

Jobbnummer
9537659

Prenumerera på jobb från Trinax AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Trinax AB: