Treasuryspecialist
Horton International Sverige AB / Redovisningsekonomjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla redovisningsekonomjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Horton International Sverige AB i Stockholm,
Sigtuna,
Göteborg eller i
hela Sverige Horton International är en global konsultorganisation för Executive Search. Företaget grundades 1978 i USA av Bob Horton, och har över 40 kontor och 150 konsulter över hela världen. Horton har en stark position i Norden med cirka 25 konsulter. I våra uppdrag använder vi den samlade kompetensen inom Horton International och arbetar i team.
LSG Sky Chefs är det ledande företaget inom industrin för flygplanscatering. Företaget består av 130 företag i 50 länder och erbjuder ett omfattande utbud av in-flight produkter och tjänster för fler än 300 flygbolag världen över. LSG Sky Chefs moderbolag är LSG Lufthansa Service Holding AG. Genom sin cateringexpertis har LSG Sky Chefs utvecklat styrkor i planering och processer av in-flight tjänster, samt i utveckling, inköp och logistik av in-flight serviceutrustning.
Horton International söker på uppdrag av LSG Sky Chefs en kompetent Treasuryspecialist med ansvar inom följande områden:
Treasury (Huvudansvar)
Som Treasuryspecialist ansvarar du för Treasury funktionen. Det innebär bl a cash management med hantering av bolagens bankkonton och kassa. I tjänsten ingår Treasury rapportering för tre olika juridiska enheter inom bolaget.
Leverantörsreskontra (ad hoc)
Tjänsten innebär att du är behjälplig med hantering av leverantörsreskontran och säkerställer att samtliga inköp registreras på rätt sätt.
Assisterande redovisningschef (vid månadsbokslut)
Som Treasuryspecialist är du back-up till företagets redovisningschef vid månadsbokslut.
Du har en examen från ekonomiskt gymnasium, eller eventuellt en akademisk examen och förmodligen ca. 2 års yrkeserfarenhet från en ekonomiavdelning.
Du har även färdigheter som:
• Kunskap om allmänna redovisningsprinciper
• Förmåga att arbeta under tidspress och klara utmanande deadline
• Förmåga att arbeta självständigt och fatta beslut
• IT-kompetens - Excel och SAP är ett krav
• Stark kommunikativ förmåga
• Förmåga att hantera en stressig miljö och upprätthålla lugn
• Ett trevligt förhållningssätt i telefon
• Engelska språkkunskaper
Publiceringsdatum2011-11-02Arbetstider och omfattningTillsvidare
Heltid
ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2011-11-21
Vid frågor kontakta Jeanette Kanka 08-587 604 11
Ansökan kan skickas till e-postadress:
kanka@horton.seKontaktJeanette Kanka, 08-587 604 11,
kanka@horton.seFöretagHorton International Sverige AB
AdressHorton International Sverige AB
Box 7026
10386 STOCKHOLM
KontorsadressBirger Jarlsgatan 41 A
KontaktuppgifterTelefonnummer: 08-58760400
E-postadress:
kanka@horton.se Jobbnummer 1070286
Observera att sista ansökningsdag har passerat.