Treasury Operations

SJR Konsultverksamheten Bank/Finans / Företagsekonomjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla företagsekonomjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos SJR Konsultverksamheten Bank/Finans i Stockholm, Sundbyberg, Helsingborg eller i hela Sverige

Treasury Operations

För kunds räkning söker vi en erfaren backoffice medarbetare till ett uppdrag i Stockholm.  Uppdraget är inom ramen för SJR:s konsultverksamhet och beräknas starta i början på maj 2013.

Publiceringsdatum
2013-04-10

Dina arbetsuppgifter
Huvuduppgiften för Back Office inom Treasury Operations är att administrera finansiella transaktioner bland annat bekräftelsehantering och settlement. Back Office ansvarar även för den administrativa hanteringen av emissioner och CSA. I arbetsuppgifterna ingår även avstämningar, dokumentering samt att medverka i projekt. Gruppen har ett nära samarbete med olika interna funktioner och har daglig kontakt med externa motparter.

Lämplig bakgrund

Vi söker dig som har gedigen arbetslivserfarenhet från back office inom bank eller kapitalförvaltning och har kundkap inom administration av olika finasiella instrument, tex: ränteswap, obligationer, SSVX, förlagslån, certifikat, MTN, FRN, repor och FX. Även erfarenhet från administration av emissioner samt CSA är meriterande. Tidigare erfarenhet av systemen Finance Kit (WSS), VPC, MarkitWire och Swift samt erfarenhet av redovisning är meriterande.

Vi ser att du har ett professionellt och kvalitetsmedvetet förhållningssätt till ditt arbete med en förmåga att växla mellan helhet och detalj samt att du drivs av att arbeta med ständiga förbättringar. Du tycker om att arbeta självständigt, men trivs att jobba tillsammans med kollegor och har god samarbetsförmåga och bidrar till en god stämning i gruppen.

Intresserad?

Välkommen med din ansökan så snart som möjligt då urval och intervjuer sker löpande. Du söker tjänsten via www.sjr.se. Alla ansökningar och kontakter behandlas konfidentiellt. Om du har frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Elisabeth Khera på 08-407 55 19.

Vi ser fram emot din ansökan!

Konsult hos SJR

Du drivs av att utvecklas och inspireras av nya utmaningar och miljöer. Du har en förmåga och känsla för att verka i olika verksamheter och grupper. Vi arbetar i nära samarbete med dig och är lyhörda för dina önskade utmaningar. Tillsammans med vårt goda renommé och varumärke samt med våra framgångsrika kunder kan vi matcha rätt uppdrag för dig och stödja dig i din önskade karriär.

SJR in Scandinavia (SJR) är ett av Sveriges ledande rekryterings- och konsultföretag med inriktning mot Ekonomi och Bank & Finans. Sedan 1993 har SJR byggt upp ett brett kontaktnät i näringslivet inom denna sektor. Personlig service och kvalitet är utmärkande för SJR. Vi är idag ca 200 anställda och har kontor i Stockholm, Malmö och Göteborg. Vår främsta resurs är vår personal och vår vision är att vara förstahandsvalet för ekonomer som vill byta arbete och för företag som behöver personalresurser inom Ekonomi och Bank & Finans. SJR är noterat på First North-listan. Vi hjälper våra kunder att tillsätta tjänster på chef-, specialist- och assistentnivå. SJR arbetar med uppdrag till privata näringslivet, myndigheter och statliga bolag.

Arbetstider och omfattning
Heltid

Ersättning
Enl ök

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2013-05-10
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Elisabeth Khera +46 8-4075519

Företag
SJR Konsultverksamheten Bank/Finans

Adress
SJR Konsultverksamheten Bank/Finans
Box 7420
10931 Stockholm

Jobbnummer
1517986

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från SJR Konsultverksamheten Bank/Finans

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos SJR Konsultverksamheten Bank/Finans: