Treasury Backoffice till stor internationell koncern

Capega AB / Backofficejobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla backofficejobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Capega AB i Stockholm, Solna, Botkyrka, Borlänge eller i hela Sverige

Capega söker nu en konsult för ett långt konsultuppdrag hos vår kund med kontor i centrala Stockholm. Uppdraget är tilltänkt att starta omgående och löpa till i slutet av augusti.

Konsultuppdraget är en sk. brygglösning för en kommande rekrytering, det innebär en möjlighet till den fasta tjänsten hos bolaget för dig som kan vara intresserad av det, dock är det inget krav för konsultuppdraget.

Om bolaget

• är en ledande koncern inom sitt område och består av en decentraliserad organisation

• har ett stort fokus på cash management med ett antal cashpooler globalt där majoriteten hanteras från Stockholm

• har ett kontinuerligt inflöde av nya förvärv som ska introduceras i koncernens olika system

Publiceringsdatum
2024-01-08

Dina arbetsuppgifter
• Likviditetsprognoser

• Arbete med olika cashpools

• Betalningar

• Avstämningar

• Kontakt med koncernens alla dotterbolag

• Arbeta med koncernens instrumentflora bestående av mestadels FX och derivat

Kompetenskrav & egenskaper

• Minst 2-3 års arbetslivserfarenhet från treasurybackoffice på en internationell koncern

• God förståelse för hur processerna inom ett treasury fungerar

• Lagspelare som är bra på att kommunicera

• Van att göra avstämningar

• Noggrann och strukturerad

• Förståelse för hur internationella betalningar fungerar och vad som behöver göras när en betalning är nära att fallera/har fallerat

• God förståelse för olika finansiella instrument som tex FX, GMTN, Cert, ränteswappar

Vad kan man förvänta sig av uppdraget?

• Stor frihet under ansvar

• Dynamisk koncern i ständig förändring

• Vara en del av ett team med stort fokus på dotterbolagen och kontakter över hela världen

• Stor chans till fast tjänst om tycke uppstår från konsult och bolag

Ansökan & Kontakt

Låter detta som ett intressant konsultuppdrag, tveka inte att ansöka per omgående. Vid eventuella frågor om uppdraget vv kontakta Åsa Ollert på asa.ollert@capega.se alt 070-752 48 16.

Välkommen med din ansökan!

Om Capega
Capega är ett auktoriserat bemannings- och rekryteringsföretag med kontor i centrala Stockholm. Vi är specialiserade på interimslösningar och rekrytering inom ekonomi, fastighet, bank, finans & försäkring. Som helhetsleverantör hjälper vi er att tillsätta tjänster på alla nivåer med rätt kompetens. Läs mer om oss på www.capega.se (http://www.capega.se/) och ta en första kontakt.

Konsult hos Capega
Som konsult hos Capega blir du en del av ett personligt bolag som med bred kompetens och stort nätverk ger dig rätt förutsättning att utvecklas inom din yrkesroll. Då vi värdesätter dig och dina kvalifikationer är det viktigt för oss att du trivs som vår konsult. Du får en engagerad konsultchef som känner till din bransch väl och du erbjuds goda anställningsvillkor med friskvårdbidrag och tjänstepension.

För mer information om nya tjänster, följ oss på LinkedIn (https://www.linkedin.com/company/76341207/admin/) eller håll utkik på www.capega.se (http://www.capega.se/)

Ersättning
Lön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-06-26
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Capega AB (org.nr 559163-0016)

Arbetsplats
Capega

Kontakt
Åsa Ollert
asa.ollert@capega.se
070-752 48 16

Jobbnummer
8376284

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Capega AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Capega AB: