Tre specialister inom statsstöd till vår Affärsenhet

Upphandlingsmyndigheten / Inköpar- och marknadsjobb / Solna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Solna, Sundbyberg, Stockholm, Danderyd, Lidingö eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Upphandlingsmyndigheten i Solna, Stockholm eller i hela Sverige

Vill du vara med och bygga upp en funktion som ska stödja i statsstödsfrågor?

Upphandlingsmyndigheten är en ung myndighet med uppdrag är att ge stöd till upphandlande myndigheter och leverantörer i hela inköpsprocessen genom att utveckla och förmedla kunskap, verktyg och metoder. Vår vision är sunda offentliga affärer för en hållbar framtid.

Vi har fått ett utökat uppdrag att ge vägledning till kommuner och landsting om statsstödsfrågor. Därför söker vi nu personer med erfarenhet och kunskap om dessa frågor, som vill vara med och bygga upp och arbeta i vår statsstödsfunktion. Eftersom vi arbetar processinriktat över enheterna, kommer förutom Affärsenheten även Juridikenheten hos oss att ingå i denna funktion.

Vårt stöd kommer initialt att ha fokus på frågor som rör bostadsförsörjning och bostadsmarknaden. Arbetet kommer i stor utsträckning bedrivas tillsammans med kollegor och ofta i samverkan med andra myndigheter och organisationer så som Näringsdepartementet och SKL, Sveriges Kommuner och Landsting.

Vad ska du arbeta med?
Affärsenhet ansvarar för att ge stöd i genomförandet av upphandlingar. Inom enheten arbetar idag upphandlingsspecialister och upphandlingsjurister. För det utökade uppdraget inom statsstödsområdet söker nu 3 specialister med inriktning på statsstöd.

Som statsstödsspecialist på Affärsenheten kommer du att medverka i arbetet med att bygga upp och utveckla vår statsstödsfunktion. Du kommer att ge råd och stöd i statstödsfrågor och även göra rättsliga bedömningar kopplat till området. Du tar fram vägledningar, övrigt stödmaterial, informerar aktivt och genomför utbildning inom området. Du svarar även på direkta inkomna frågor om statsstöd tex i vår frågeservice och frågeprotal. I tjänsten igår även att delta i projekt och i olika interna och externa sammanhang samt följa och förmedla rättsutvecklingen inom området. Tjänsteresor förekommer.

Vem söker vi?
Vi söker dig som är resultat- och lösningsorienterad samt har en förmåga till helhetssyn. Du tycker om förändring och ser en utmaning i att tillsammans med kollegor bygga upp en ny funktion från grunden. Du kan prioritera och fokusera och självständigt driva arbetet framåt. Vidare söker vi dig som är prestigelös, engagerad och kommunikativ och som tycker om att utbilda och stödja andra. Du efterfrågar och värdesätter samverkan med kollegor och omgivning samt har lätt att knyta och vidmakthålla förtroendefulla relationer.

Vi ser gärna även att du har intresse och bakgrund som medför att du kan delta i och stödja i vår övriga verksamhet. Stor vikt kommer att läggas vid personliga egenskaper, lämplighet och förmågor.

Publiceringsdatum
2018-03-08

Kvalifikationer
• Du har relevant högskoleutbildning, t.ex. inom juridik, statsvetenskap eller nationalekonomi
• Du har god kunskap och erfarenhet avseende frågor om statligt stöd och EU:s statsstödsregelverk
• Du har god förmåga att tolka och tillämpa lag, både praktiskt och teoretiskt
• Du har mycket god analytisk och stilistisk förmåga
• Du har goda kunskaper i svenska och engelska, både muntligt och skriftligt

Meriterande

• Erfarenhet av kvalificerat arbete inom statsstödsområdet
• Erfarenhet av att föreläsa och utbilda
• Erfarenhet av projektledning
• Kunskap om upphandlingsrätt, konkurrensrätt och kommunalrätt
• Erfarenhet från bostadssektorn

Anställning och ansökan
Vi söker 3 medarbetare för tillsvidareanställningar och vi tillämpar sex månaders provanställning. Vi anser att olikheter berikar och strävar därför efter en personalsammansättning som speglar samhällets mångfald. Vi är i dagsläget ca 75 medarbetare med olika kompetenser och bakgrunder. Vi sitter i nyrenoverade, aktivitetsbaserade lokaler i Solna, nära allmänna kommunikationer.

Tycker du att tjänsten låter intressant? Skicka din ansökan senast den 2 april. Bifoga CV och personligt brev där du beskriver varför du är rätt person för tjänsten.

I den här rekryteringen samarbetar Upphandlingsmyndigheten med Experis. För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvariga rekryteringskonsulter Malin Magnusson 08-736 28 47 alt malin.magnusson@se.experis.com eller Katarina Thomasson 08-736 11 26 katarina.thomasson@se.experis.com. Facklig kontaktperson är Anna Christiansson, Saco-S, 08-586 217 26

Välkommen med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Ersättning
Individuell lönesättning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-04-02
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Upphandlingsmyndigheten

Adress
Upphandlingsmyndigheten
Svetsarvägen 10
17141 Solna

Kontorsadress
Svetsarvägen 10

Jobbnummer
4009663

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Upphandlingsmyndigheten

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Upphandlingsmyndigheten: