Tre avtalshandläggare
Stockholms stad; IT avdelningen / Datajobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla datajobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Stockholms stad; IT avdelningen i Stockholm Stockholms Stad
Stadsledningskontoret
IT avdelningen
Stockholms stad är en av Sveriges största arbetsgivare. Stockholm kommer att växa till en miljonstad till år 2030. Det ställer höga krav på oss som arbetar i Stockholms stad att bli ännu bättre. Därför behöver vi dig som vill utveckla verksamheten för stockholmarna och ett Stockholm i världsklass. Stockholms stad erbjuder spännande och utmanande arbeten med ett öppet arbetsklimat som präglas av respekt för allas lika värde.
Vi arbetar ständigt med att utveckla våra verksamheter och har under de kommande åren ett särskilt fokus på digital förnyelse eller verksamhetsutveckling med hjälp av IT. Den totala it-kostnaden är på omkring 1,5 mdr kronor per år. Vi har i hög grad outsourcat löpande och operativa uppgifter inom it - 91% av stadens it-kostnad är idag extern. Merparten av it-budgeten hanteras lokalt inom stadens verksamheter inom ramen för centrala riktlinjer och avtal.
Stadens it-verksamhet leds i ett strategiskt perspektiv av stadsledningskontorets it-avdelning. Vi strävar efter att ligga i framkant med en verksamhet som använder it i världsklass. Avdelningen har idag 26 medarbetare men behöver nu bli fler för att ta hand om ett nytt och utökat uppdrag när det gäller service till stadens verksamheter, en förbättrad styrning och ledning och utökat ansvar för uppföljning av leveransen från stadens externa leverantörer.
3 plats(er).Som avtalshandläggare arbetar du framförallt med att skriva avtal, avrop och andra former av interna och externa överenskommelser samt för att löpande följa upp leveranser och avtal med såväl leverantörer som beställare. En betydande arbetsuppgift är att tolka tidigare ingångna avtal, bedöma gränser för och mellan avtal samt att bedöma om föreslagna avtalsändringar ryms inom ramen för vad som är möjligt inom förutsättningarna för en tidigare genomförd upphandlingsprocess. I arbetet ingår även att genomföra omförhandlingar av avtal samt att leda och planera upphandlingsarbete som i huvudsak genomförs av konsulter eller upphandlare anställda i Stockholms stad.
Du ingår i en enhet som arbetar med verksamhetsutveckling och leverantörsstyrning. Enheten leds av biträdande avdelningschef vid it-avdelningen.
Vi söker dig som vill jobba med en av Sveriges största it-outsourcingaffärer ur ett avtals- och upphandlingsperspektiv. Att du har affärsjuridisk examen eller jur kand med inslag av studier i ekonomi är en självklarhet för denna tjänst.
Du drivs av ett intresse för affärer, ekonomi och juridik i kombination, och trivs med att göra jurdiska bedömningar, men en stark drivkraft är också viljan att göra goda affärer. Du uttrycker dig bra på svenska i tal och skrift samt har en god engelska.
Vi är en offentlig organisation som arbetar under en politisk ledning med stadsutveckling och offentlig service. Det är viktigt för oss att du delar vårt samhällsengagemang och har ett intresse för en politiskt styrd verksamhet. Naturligtvis är det också meriterande om du har erfarenhet som ger förståelse för offentlig sektors arbetssätt.
Löneform: Månadslön.
Anställningsform: Tillsvidare.
Krav på arbetslivserfarenhet: Vi ser gärna att du har några års arbetslivserfarenhet och/eller erfarenhet av arbete med outsourcing av it. Särskilda kunskaper om offentlig upphandling och erfarenhet av arbete med LOU ur ett beställar- eller leverantörsperspektiv är också meriterande.
Varaktighet: Tillsvidare.
Arbetstid: Dagtid.
För denna tjänst samarbetar vi med Mercuri Urval. Mercuri kontaktar kandidater löpande och återkommer till dig med en återkoppling på din ansökan.
Stadens policy är att annonsering och kandidatsök/urval enbart görs baserat på befintliga ramavtal, i detta fall Mercuri Urval och ProMedia. Vi undanber oss erbjudanden om ytterligare rekryteringsstöd.
För mer information om tjänsten, tag kontakt med:
Rekryteringsansvarig Mercuri Urval Caroline Kock Vesterberg,08-506 450 21
Malin Blank, Rekryteringsansvarig Mercuri Urval, 08-506 450 23
Tillträde: 2014-01-07. Tillträde snarast enligt överenskommelse.
Publiceringsdatum2013-11-06Arbetstider och omfattningHeltid
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2013-11-26
Ansökan skickas till:
IT avdelningen
Ange följande referens när du ansöker: 28/13
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktFöretagStockholms stad; IT avdelningen
AdressStockholms stad; IT avdelningen
Stadsledningskontoret
Jobbnummer 1695840
Observera att sista ansökningsdag har passerat.