Travel & Meetings Manager, Administrativa avdelningen
Skatteverket / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Solna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Solna,
Sundbyberg,
Stockholm,
Danderyd,
Lidingö eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Skatteverket i Solna,
Sundbyberg,
Stockholm,
Sollentuna,
Södertälje eller i
hela Sverige Skatteverket skapar samhällsnytta och har ett högt förtroende hos allmänhet och företag. Vi tänker nytt och befinner oss i ständig utveckling. Nyfikenhet och ständigt lärande är förutsättningar för att kunna göra ett bra jobb hos oss.
Vår grundsyn är att vi är till för medborgarna. Vi utgår från att alla vill göra rätt för sig, och vi betraktar varje möte som en möjlighet att ytterligare öka förtroendet för vår verksamhet. Alla som kommer i kontakt med oss ska uppfatta oss som offensiva, pålitliga och hjälpsamma.
Dina arbetsuppgifter som Travel & Meetings Manager innebär att du har ett helhetsansvar för området Travel & Meetings Management (rese- och möteshantering) för både Skatteverket och Kronofogden.
Du deltar i kategoriarbetet inom området, bevakar utvecklingen, utformar mål, utvecklar strategier, riktlinjer och rutiner, gör behovsanalyser och föreslår möjliga förbättringar och besparingar. Du fungerar även som kravställare och medverkar i upphandlingar enligt LOU.
Du ansvarar även för uppföljning, utveckling, rapportering och kvalitetssäkring och är kontaktperson och leveransansvarig mot externa rese- och mötesleverantörer. Du har också ansvar för utbildning och information inom området.
Organisatorisk tillhör du Internserviceenhet östra och rapporterar direkt till enhetschefen. Placeringsorten bestäms i dialog med rekryterande chef (enhetschefen).
Vi erbjuder dig en arbetsplats
•
med samhällsviktiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter
•
som är till nytta för medborgare och företag
•
med öppenhet, respekt, gott bemötande och mångfald
•
som stimulerar till kreativitet, lärande och utveckling
•
med en god balans mellan arbete och fritid.
Vi söker dig som
•
har högskoleutbildning om minst 120p/180hp inom ett för tjänsten relevant område eller motsvarande erfarenheter vi bedömer som likvärdiga
•
har aktuell erfarenhet av arbete som Travel & Meetings Manager eller liknande erfarenhet från affärsresebranschensom exempelvis storkundsansvarig på en resebyrå eller hos reseleverantör
•
har aktuell erfarenhet av planering och uppföljning av tjänsteresor ur ett kostnadseffektivt och miljömässigt perspektiv
•
har en god kommunikativ förmåga och mycket goda kunskaper i svenska och engelska, i både tal och skrift
•
är självgående och drivande
•
är bra på att planera och har ett strukturerat arbetssätt
•
är resultatinriktad
•
har en god analytisk förmåga
•
är bra på att samverka med andra
•
har ett gott bemötande och ett utåtriktat arbetssätt
Det är meriterande om du har erfarenhet av upphandling enligt LOU.
Du ska också uppfylla kriterierna i Skatteverkets medarbetarpolicy.
När vi anställer lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper och förmågor.
Du måste vara svensk medborgare eftersom arbetsuppgifterna inom anställningen är placerade i säkerhetsklass. Vi kommer att göra en säkerhetsprövning enligt säkerhetsskyddslagen (1996:627).
Välkommen med din ansökan till oss!
Vill du veta mer om Skatteverkets rekryteringsprocess
Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat
Publiceringsdatum2018-02-27ErsättningIndividuell lönesättning
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-03-19
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktIngvar Spångberg, funktionsansvarig 010-574 82 56
Susanne Lundgren, HR-konsult
susanne.b.lundgren@skatteverket.se 0709-83 76 98
Eva Eriksson, facklig kontaktperson Saco 010-574 84 74
Viking Hermén, facklig kontaktperson ST 010-574 80 13
FöretagSkatteverket
AdressSkatteverket
Solna strandväg 22
17194 Solna
KontorsadressSolna strandväg 22
Jobbnummer 3989055
Observera att sista ansökningsdag har passerat.