Transwaggon Ab Söker Handläggare I Helsingborg
Transwaggon AB / Administratörsjobb / Helsingborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Helsingborg,
Bjuv,
Åstorp,
Höganäs,
Landskrona eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Transwaggon AB i Helsingborg TRANSWAGGON grundades 1965 och är idag ett av Europas ledande privatvagnsföretag med ca 13 200 4-axliga järnvägsvagnar för godstransporter i internationell trafik. Bolag inom TWA-gruppen finns i Frankrike, Italien, Polen, Schweiz, Slovenien, Sverige, Tjeckien och Tyskland.
Bolaget i Sverige har 29 anställda och omsätter cirka 460 M SEK.
Vårt kontor, som ligger nära både centrum och strand, har en modern och öppen planlösning med utsikt över hamn och hav.
För mer information se
www.transwaggon.comVi söker en handläggare till vår avdelning för vagnstekniskt underhåll.
Avdelningens uppdrag är att hålla våra godsvagnar rullande utifrån rådande säkerhets - och myndighetskrav samt att bibehålla en god kvalité på våra vagnar.
I arbetet förväntas du att:
• Tillse att skadade vagnar blir reparerade utifrån skadans art, ledtider och geografiskt område.
• Bedöma skadors art
• Göra kostnadsbedömningar
• Säkerställa att erforderlig dokumentation tillhandahålls
• Kommunicera med verkstäder och kunder gällande reservdelsbehov, status, prognos och kostnader
• Följa upp beställning av reservdelar
• Hantera fakturor
Vem är du?
För att lyckas i tjänsten ser vi att du behöver ha god vana av administration och ha förmågan att koordinera och sammanställa olika informationsflöden och samtidigt bibehålla översikt. Det är meriterande om du har erfarenhet av arbete inom logistik.
Har du erfarenhet eller intresse av vagnsteknik är det meriterande.
Det är viktigt att du kan uttrycka dig väl i tal och skrift i både svenska och engelska.
Vi arbetar med MS Office samt vårt internt utvecklade vagnssystem. Goda datorkunskaper är ett krav.
Som person ser vi att du kommunikativ, ordningsam och ansvarstagande. Arbetet kräver gott samarbete med kollegor, leverantörer och kunder och det är därför viktigt att du trivs med att arbeta med andra människor och har en god samarbetsförmåga.
Vi erbjuder
Våra medarbetare har en gedigen erfarenhet av järnvägsbranschen och vi har en väl inarbetad organisation. Vi är många medarbetare som arbetat här länge och vi har ett familjärt arbetsklimat.
Vi arbetar i en trevlig kontorsmiljö med öppen planlösning. Vårt kontor är lättillgängligt med gångavstånd till tåg och buss samt stad och hav.
Vi tillämpar snittarbetstid om 37,5/per vecka med sommar - och vinterschema samt flextid.
Praktisk information:
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med sex månaders provanställning och beräknas tillsättas snarast möjligt.
Skicka in din ansökan till
HR@transwaggon.se. Urval och intervjuer sker löpande.
Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta HR ansvarig Emma Nilsson på 042-17 62 66 eller
emma.nilsson@transwaggon.se.
Unionen - klubben företräds av Martin Larsson som kan kontaktas på 042-17 62 78 eller
martin.larsson@transwaggon.se Välkommen med din ansökan!
Publiceringsdatum2022-02-03Så ansöker duSista dag att ansöka är 2022-04-05
AdressTranswaggon AB
Båthusgatan 13
25267 HELSINGBORG
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Transwaggon AB (org.nr 556095-5188)
Båthusgatan 13 (
visa karta)
252 67 HELSINGBORG
Ansökan E-post:
HR@transwaggon.se Arbetsplats Transwaggon AB
Kontakt HR
Emma Nilsson
emma.nilsson@transwaggon.se 042-17 62 66, 070 543 59 83 Jobbnummer 6308542
Observera att sista ansökningsdag har passerat.