Transportplanerare
Göteborg, Färdtjänstförvaltningen / Företagsförsäljarjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla företagsförsäljarjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Göteborg, Färdtjänstförvaltningen i Göteborg Vi på Färdtjänsten har ett spännande uppdrag och stor bredd i kompetens hos våra 110 medarbetare. Vår vision är "Den goda resan för ett friare liv". Tillsammans handlägger, bokar och administrerar vi omkring 1,3 miljoner resor per år för personer med funktionsnedsättningar. Färdtjänsten har inga egna fordon eller förare, utan vi upphandlar all vår trafik. Färdtjänsten arbetar aktivt för mångfald, eftersom vi vill att medarbetarna ska spegla Göteborgs befolkning. Vi gör skillnad i göteborgarens vardag, vill du vara med?
Publiceringsdatum2016-05-27ArbetsuppgifterVill du vara Färdtjänstens professionella röst utåt?
Vi söker transportplanerare till vår beställningscentral. Beställningscentralen är ett kundkontaktcenter som tar emot mellan 2500-3000 samtal per dag. Vi har som mål att besvara 65 % av alla samtal inom en minut. BC består av två grupper med var sin chef. Arbetstiden är schemalagd mellan 07:00-21:00 vardagar, lördag 08:00-21:00 samt söndag/helgdag 09:00-21:00.
Arbetsuppgifterna består av att på ett trevligt och effektivt sätt besvara telefonsamtal och boka färdtjänst- och flexlinjeresor i våra planeringssystem Resetjänst, Planet och Flexus. Du ska tydligt och professionellt hänvisa och informera våra kunder om möjliga resealternativ i den allmänna kollektivtrafiken.
KvalifikationerDu är kommunikativ, serviceinriktad och engagerad. Du har ett genuint intresse för människor och tycker om att hjälpa andra. Våra resenärer är i huvudsak äldre och personer med olika typer av funktionsnedsättningar. Därför behöver du ha ett stort tålamod, vara tydlig, lyhörd och noggrann och kunna hantera svåra samtal på ett professionellt sätt. Du ska också kunna hantera att det tidvis är hög arbetsbelastning.
För att söka tjänsten ska du ha minst två års arbetslivserfarenhet från serviceyrken t.ex. från beställningscentral, kundtjänst, callcenter eller liknande. Du måste ha en avslutad gymnasieutbildning. Du ska också ha god datorvana samt lätt för att lära dig nya system, meriterande är om du har erfarenhet av P6.
Det är bra om du har erfarenhet av att arbeta med äldre eller personer med funktionsnedsättning. Det är även bra om du har god lokalkännedom om Göteborgsområdet och kunskaper om den lokala kollektivtrafiken. Goda kunskaper i svenska i tal och skrift är en förutsättning i kommunikationen med våra resenärer. Kunskaper i andra språk är meriterande.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Schema. Tillsvidareanställning, tillträde: 2016-09-01 eller enligt överenskommelse.
ErsättningEnligt avtal.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-06-13
Ange följande referens när du ansöker: Dnr 0125/16
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktLotta af Burén, HR-specialist 031-41 95 90
lotta.af.buren@fardtjansten.goteborg.seFacklig kontaktEira Didron, Vision 031-41 95 90
eira.didron@fardtjansten.goteborg.seFöretagGöteborg, Färdtjänstförvaltningen
AdressGöteborg, Färdtjänstförvaltningen
Box 30054
40043 Göteborg
KontorsadressHögsbogatan 40
Jobbnummer 2872423
Observera att sista ansökningsdag har passerat.