Transfer pricing-specialist, Solna

Skatteverket / Administratörsjobb / Solna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Solna, Sundbyberg, Stockholm, Danderyd, Lidingö eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Skatteverket i Solna, Sundbyberg, Stockholm, Sollentuna, Södertälje eller i hela Sverige

Skatteverket skapar samhällsnytta och har ett högt förtroende hos allmänhet och företag. Vi tänker nytt och befinner oss i ständig utveckling. Nyfikenhet och ständigt lärande är förutsättningar för att kunna göra ett bra jobb hos oss.

Vår grundsyn är att vi är till för medborgarna. Vi utgår från att alla vill göra rätt för sig, och vi betraktar varje möte som en möjlighet att ytterligare öka förtroendet för vår verksamhet. Alla som kommer i kontakt med oss ska uppfatta oss som offensiva, pålitliga och hjälpsamma.Storföretagsregionen ansvarar för de största företagens beskattning i landet. Regionen har kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö och Ludvika med totalt ca 400 medarbetare. Vi söker nu en specialist till Storföretagskontoret Stockholm med placering i Solna.

Vi erbjuder dig en arbetsplats

• med samhällsviktiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter
• som är till nytta för medborgare och företag
• med öppenhet, respekt, gott bemötande och mångfald
• som stimulerar till kreativitet, lärande och utveckling
• med en god balans mellan arbete och fritid.

Ditt nya jobb
innebär att du huvudsakligen arbetar med revision med inriktning mot transfer pricing (TP) mot landets största företag. Vi vill möta företagen utifrån deras behov och situation. Utöver en effektiv kontrollverksamhet strävar vi efter att stödja och hjälpa företag att göra rätt från början. Detta gör vi bland annat genom att utveckla vår dialog och vårt samarbete med företag och deras rådgivare.

Som TP-specialist ställs det krav på att du både har en stark analytisk förmåga, men lika viktigt är din förmåga och ditt intresse för samverkan och för att informera och kommunicera.

Vi söker dig som

• har en akademisk utbildning om minst 120p/180hp med ekonomisk eller juridisk inriktning

• har erfarenhet av att arbeta med internprissättning, gärna i en konsultativ roll

• har mycket god analytisk förmåga

• har ett strukturerat arbetssätt med förmåga att se helheten

• har god förmåga att samarbeta

• inger förtroende

• kan arbeta självständigt och samverka

• är prestigelös och har ett kundanpassat förhållningssätt

• har god kommunikativ förmåga i både tal och skrift

• har mycket goda kunskaper i engelska, såväl skriftligt som muntligt

• är en stabil och trygg person.

Det är meriterande om din utbildning har en inriktning mot internationell företagsbeskattning.

Du ska också uppfylla kriterierna i Skatteverkets medarbetarpolicy.

När vi anställer lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper och förmågor.

Anställningen är tills vidare med tillträde enligt överenskommelse.

Välkommen med din ansökan till oss!

Vill du veta mer om Skatteverkets rekryteringsprocess?

Publiceringsdatum
2013-06-18

Arbetstider och omfattning
Ej specificerat , Ej specificerat , Tillsvidareanställning

Så ansöker du
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Thomas Waldton, sektionschef 010-574 28 46
Theresa James, HR-konsult 010-574 93 64
Catharina  Almfjord, facklig kontaktperson ST 010-547 14 41
Thomas Viklund, facklig kontaktperson Saco 010-574 25 32

Företag
Skatteverket

Adress
Skatteverket
Personalenheten
17194 Solna

Jobbnummer
1585940

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Skatteverket

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Skatteverket: