Tranpenad rekryterar säljare - Business Development Manager till

Tranpenad Bemanning i Stockholm AB / Säljarjobb / Sigtuna
2021-02-17
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Tranpenad rekryterar säljare - Business Development Manager till" (publicerad 2021-02-18) ⬅️


Visa alla säljarjobb i Sigtuna, Österåker, Håbo, Upplands-Bro, Upplands Väsby eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Tranpenad Bemanning i Stockholm AB i Sigtuna, Österåker, Håbo, Upplands-Bro, Sollentuna eller i hela Sverige

Nu söker vi på Tranpenad en säljare, Business Development Manager för direktrekrytering till vår kund i Arlandastad! Som säljare ansvarar du för hela försäljningsprocessen vad gäller nya och befintliga kunder, med målet att utveckla nya samarbeten, skapa fler möjligheter, relationer och affärer.

OM TJÄNSTEN

I rollen som säljare tar du fullt ansvar för dina processer i samverkan med dina kollegor på plats men även i övriga organisationen. Du ska driva och initiera utvecklingen och förändringen i din grupp och säkerställa att de mål och den budget du har följs och följs upp. Det är många beslut på alla nivåer och du ska själv hantera detta. Fokus är nyförsäljning vilket innebär att du arbetar med uppsökande verksamhet och du bygger upp din egen kundbas.

Du ansvarar för hela försäljningsprocessen från att prospektera, bokar möten, träffar potentiella kundföretag för personliga möten. I rollen har du ett eget ansvar för att etablera och bygga långsiktiga relationer där pålitlighet, kompetens, innovation och kvalitet är våra ledord, du har själv möjligheten att på sikt ansvara för dina egna kunder. Du arbeta med omväxlande och intressanta uppgifter, i en flexibel, process- och resultatorienterad organisation i nära samarbete med dina kollegor i säljavdelningen, Business Change och våra operativa avdelningar.

Publiceringsdatum
2021-02-17

Dina arbetsuppgifter
Föreslå och utforma olika logistiklösningar utifrån kundernas behov och företagets prioriteringar
Säljplanera och sälja till nya och gamla kunder inom tilldelat ansvarsområde
Prissättning och offertutformning
Efter avslut och justeringar informera ansvariga medarbetare om innehållet i kundavtal och prisöverenskommelse
Planering och genomförande av aktiv kundvård inom tilldelat ansvarsområde inkluderande prisjusteringar och relevanta utvecklingsprojekt i samråd med operativt ansvariga
Bidra till utveckling av säljprocessen samt till utveckling av kontaktytor inom koncernens olika bolag och divisioner

OM DIG SOM SÖKER

För att vara framgångsrik i tjänsten krävs det att du har en tydlig affärsförståelse och en god kännedom om 3PL-branschen. Du behöver även vara en mästare på kontaktskapande både innanför och utanför organisationen. Vi söker dig som är en driven, affärsmässig och kontaktskapande säljare som har förmågan att kommunicera på ett klart och övertygande sätt.

Du har lätt för att samarbeta och intresse för att jobba med effektivisering och ständiga förbättringar där du är van att använda data som underlag för beslut. Du gillar när tempot är högt och att arbeta mot givna mål som du själv ansvarar för att uppfylla. Som person är du organiserad samt drivs av att skapa resultat tillsammans. Du gillar att jobba i och med ett Team av medarbetare.

Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet av Uppsökande ny- och merförsäljning
Dokumenterat goda försäljningsresultat
Svenska och Engelska i tal och skrift
Excelkunskap (Sammanställning/dataanalys/ KPI-er)
Powerpoint (van användare)
Eftergymnasial utbildning inom ekonomi, logistik eller annan relevant
högskoleutbildning

Meriterande:
Arbetslivserfarenhet av Uppsökande ny- och merförsäljning av lager- och
logistiktjänster
Erfarenhet av Microsoft Dynamics
Erfarenhet av logistisk automation
Erfarenhet av logistiklösningar för e-handel

ÖVRIGA VILLKOR

Tjänsten är en prov-/tillsvidareanställning på heltid med önskat startdatum April - Maj 2021. Du har din bas på vårt kontor i Arlandastad med resor aktivt inom Sverige. Under 2022 får du dessutom möjlighet att flytta in i vårt alldeles nybyggda logistikcenter i Rosersberg.

ANSÖKAN

Skicka in din ansökan redan idag då intervjuer sker löpande. Vi tar inte emot ansökningar via e-post eller telefon. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.

OM OSS PÅ TRANPENAD

Tranpenads värdeord "Personliga, Kompetenta och Ansvarstagande" har sedan starten 1999 lett till att vi idag har en ställning som en av Sveriges största aktörer inom bemanningslösningar för Lager, Logistik, Industri- och E-handel.

Idag har vi ca 1 800 anställda konsulter, med kontor i Göteborg, Stockholm, Malmö, Helsingborg, Kristianstad, Jönköping, Trollhättan och i Mälardalen. Vår viktigaste tillgång är våra kompetenta konsulter och vi är ständigt på jakt efter fler duktiga medarbetare!

Varaktighet, arbetstid
Heltid Anställningstid enligt överenskommelse

Ersättning
Lön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2021-08-06
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Tranpenad Bemanning i Stockholm AB

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Tranpenad Bemanning i Stockholm AB (org.nr 556599-0024), http://tranpenad.se

Arbetsplats
Tranpenad

Jobbnummer
5580773

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Tranpenad Bemanning i Stockholm AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Tranpenad Bemanning i Stockholm AB: