Traffic Analyst (CRM, e-handel och retail)
Indiska / Marknadsföringsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla marknadsföringsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Indiska i Stockholm,
Huddinge,
Södertälje,
Uppsala,
Eskilstuna eller i
hela Sverige Indiska är ett svenskt livsstilsföretag etablerat 1901 som erbjuder mode och inredning i en unik mix av det färgstarka Indiska arvet och den skandinaviska enkelheten. Vi har idag ca 90 butiker i Sverige, Norge, Finland, Tyskland, Island samt en shop online.
Indiska är mitt uppe i en intensiv förändringsresa där vi ska ta vårt kunderbjudande och varumärke till nästa nivå. Som medarbetare ställer det höga krav på flexibilitet, entreprenörskap och stort driv. Är du mode- och inredningsintresserad och brinner för att göra skillnad kommer du att passa in hos oss. Vi hoppas att du vill vara med på resan!
Just nu söker vi en erfaren och driven Traffic Analyst till e-handels teamet, du kommer ha en central roll i att analysera och utveckla Indiskas online affär samt CRM. Du har ett brinnande intresse för siffror och analys men är också intresserad av människorna bakom siffrorna. Du vill förstå varför vissa saker inträffar, inte bara att de gör det. Genom underbyggda analyser vill du förstå hur vi ska möta kunden i olika situationer och kanaler.
Ansvar och arbetsuppgifter
• CRM och trafik utifrån ett analysperspektiv från det att mål ska sättas, implementeras, analyseras och följas upp.
• Arbetat med strategi och analys av CRM/kund data
• Ansvar för Customer Retention genom kartläggning av köpmönster kontra avhopp/passivitet
• Mätning och analys för optimering av webbplattform, e-handel och kundkommunikation
• Segmentering av kunder inför nyhetsbrev och andra aktiviteter
• Korrekt mätning i digitala kanaler
• Rapportering och analys av trafik
• Konverteringsoptimering
• A/B-testning och användartester
• Utveckling och underhåll av dashboards med digitala KPIer
• Deltagande i utvecklingsprojekt för nya digitala produkter och tjänster
• Extern kontakt med leverantörer
• Genomföra analyser och ta fram beslutsunderlag till Indiskas ledningsgrupp
Vi söker dig som har:
• Minst två års dokumenterat erfarenhet inom arbete med webanalys, kundlojalitet och framgångsrik e-handel
• Analytisk person med goda projektledaregenskaper
• Certifierad i Google Analytics och Google Adwords samt behärskar Tag Management-verktyg
• Erfarenhet inom användartestning, A/B-testning och verktyg som exempelvis Visual Website, Optimiser, Optimizely eller motsvarande
• Kunskap inom digital marknadsföring, SEM & SEO, display, retargeting, content marketing, digital annonsering, prisjämförelse, etc.
• Goda kunskaper i Excel och PowerPoint (visualisering och presentation av data)
• God förståelse för JavaScript, HTML och CSS
• Tidigare erfarenhet från detaljhandeln/servicebranschen och/eller start-up meriterande
Vem är du
• Analytisk, logisk och är van att använda data för att fatta beslut.
• Självgående
• Duktig problemlösare/strukturerad
• Du är bra på att leda både dig själv och andra i projekt mot tuffa mål.
• Ambitiös, driven och gillar utmaningar
• Gillar utveckling och tar initiativ för att hitta förbättringar.
• Intresse för e-handel och detaljhandel
• Behärskar svenska och engelska.
Ansök genom att skicka CV och personligt brev. I ditt personliga brev vill vi att du besvarar frågorna:
• Varför Indiska?
• Varför söker du rollen?
• Vad kan du bidra med?
Möt några av våra kollegor och få ytterligare information om företaget och vårt ansvarstagande inom miljö, etik och sociala frågor, på vår hemsida
www.indiska.com.Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat
Publiceringsdatum2017-03-01ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-03-20
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagIndiska
AdressIndiska
Box 27317
10254 Stockholm
KontorsadressHamburgsvägen 14
Jobbnummer 3349904
Observera att sista ansökningsdag har passerat.