Tolkbokare
Strängnäs kommun, Administration SK / Administratörsjobb / Strängnäs
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Strängnäs,
Knivsta,
Enköping,
Eskilstuna,
Nykvarn eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Strängnäs kommun, Administration SK i Strängnäs Välkommen att vara med och utveckla individen, verksamheten och samhället!
Strängnäs kommun är en dynamisk organisation med 2 200 medarbetare som gärna provar nya arbetssätt och vägar. Tillsammans bidrar vi till välfärd för Strängnäs 34 000 invånare. Hos oss erbjuds en mångfald av arbetsuppgifter och yrken. Vi har Sveriges viktigaste jobb.
Strängnäs kommun strävar efter att vara en attraktiv arbetsgivare. Vi vill att vår verksamhet genomsyras av öppenhet, tydlighet, utveckling och respekt. Här får våra medarbetare möjlighet att påverka medborgares vardag och forma en gemensam framtid. Här gör vi skillnad.
Socialkontorets administrativa enhet består i dagsläget av sex personer. Enheten ansvarar för hantering (det vill säga ärendeberedning, process och administration) av socialnämnden och socialutskottet, samt socialnämndens dokument- och fakturahantering. Enheten är navet som får helheten att fungera och utgör inom sitt verksamhetsområde ett kvalificerat stöd till socialkontorets tjänstemän och socialnämndens förtroendevalda.
Enheten ansvar också för tolkbokning för hela kommunen.
Publiceringsdatum2015-10-23ArbetsuppgifterRollen som tolkbokare innebär att ta emot tolkbokningar från kommunens medarbetare via telefon och e-post, och sedan göra bokningarna främst via en webportal.
Vissa bokningar är mer komplexa än andra och innebär koordinering av tider och personer. Ibland kan det vara väldigt svårt att hitta bokningsbara tider efter de önskemål som finns och då krävs att tolkbokaren försöker samordna och hitta en möjlig tid att boka.
I arbetet ingår även avstämning av fakturor.
Andra arbetsuppgifter kan förekomma utifrån enhetens övriga behov.
KvalifikationerDu har avslutad gymnasieutbildning med godkända betyg, god förmåga att på svenska formulera dig i tal och skrift och har god datavana och goda kunskaper i Officepaketet.
Du har erfarenhet av servicegivande arbetsuppgifter med mycket kundkontakter. Det är meriterande om du har erfarenhet från arbete med administration i en offentlig organisation tidigare, och om du arbetat med tolkbokning eller liknande arbetsuppgifter tidigare.
För att vara framgångsrik i rollen ser vi att du har ett stort engagemang i ditt arbete och känner ett starkt ansvar för din leverans.
Du har förmåga att:
• arbeta noggrant och leverera med hög kvalitet,
• självständigt prioritera dina arbetsuppgifter, även under tidspress,
• ta egna initiativ, och ha ett mycket flexibelt förhållningssätt,
• arbeta prestigelöst och med stor servicekänsla,
• arbeta organiserat och strukturerat med gott omdöme.
I rekryteringen kommer vi lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper.
URVALET SKER LÖPANDE ANSÖK REDAN IDAG!
ÖVRIGT
Vi ber dig som sökande att ansvara för dokumentation av din kompetens på ett sätt som medger en saklig, kvalitativ bedömning. Som kommun omfattas vi av offentlighetsprincipen och innebär att vi är skyldiga att lämna ut ansökningshandlingar som begärs av allmänheten och massmedia.
Strängnäs kommun har gjort mediaval för denna rekrytering och undanber därför bestämt kontakt med annonssäljare eller andra säljare av rekryteringstjänster.
Varaktighet, arbetstid
Deltid. Tidsbegränsad anställning, tillträde: 60% Tjänsten är tidsbegränsad med möjlighet till förlängning., upphör: 2016-04-30 .
ErsättningEnligt avtal.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2015-10-30
Ange följande referens när du ansöker: 313/15
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktCharlotte Arnell, enhetschef 0152 291 66
Facklig kontaktBarbro Karlsson, Vision 0152 291 91
FöretagSträngnäs kommun, Administration SK
AdressSträngnäs kommun, Administration SK
Nygatan 10
64580 Strängnäs
KontorsadressNygatan 10 Strängnäs
Jobbnummer 2494422
Observera att sista ansökningsdag har passerat.