Till Aptean i Linköping söker vi en affärsdriven ledare och kons
Skill Scandinavia AB / Ekonomichefsjobb / Linköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomichefsjobb i Linköping,
Mjölby,
Åtvidaberg,
Finspång,
Motala eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Skill Scandinavia AB i Linköping,
Mjölby,
Åtvidaberg,
Finspång,
Motala eller i
hela Sverige Publiceringsdatum2014-12-12Om företagetIndustrikompetens och Skill jobbar för regionens kort- och långsiktiga kompetensförsörjning. Våra kunder finns främst inom industri och IT men även på den offentliga sidan. Rekrytering, bemanning, omställning och karriärprogram ingår i vårt tjänsteutbud liksom kundunika och standardiserade undersökningar. På uppdrag av våra ägare är vi djupt engagerade i utbildningar och kompetensförsörjningsfrågor och fungerar som en naturlig samlingspunkt för våra kund- och ägarföretag genom våra olika nätverk.
Om företagetOm Aptean och IMI
Aptean är ett globalt mjukvaruföretag med ca 1500 anställda och lösningar inom logistik, affärssystem och kundvård. Vår verksamhet i Sverige är helt inriktad på våra logistiklösningar och på produktlinjen IMI Supply Chain. Våra kunder ser effektiv logistik som en central konkurrensfaktor och är ofta ledande inom sina branscher. Några exempel är Ahlsell, Apotek Hjärtat, Bergendahls, NorgesGruppen, Pepsico UK och Schenker Logistics.
ArbetsuppgifterI rollen som konsultchef kommer du att ha personalansvar för våra medarbetare i konsultverksamheten och ansvarar för både deras uppdrag och verksamhetens lönsamhet. Din roll som konsultchef spänner över ett brett område och innehåller många olika arbetsuppgifter. Dina ansvarsområden är bland annat:
• Resultatansvar för enheten
• Ansvara för prognos och planering
• Säkerställa att teamet är rätt bemannat
• Säkerställa jämn och hög beläggning för teamet
• Motivera, utveckla och stötta dina konsulter
• Följa upp dina konsulter gällande resultat och mål
• Säkerställa önskad kvalitet i det din enhet levererar
Då en av de viktigaste delarna i denna roll är att arbeta med människor lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper. Du har god personkännedom och en förmåga att vara tydlig med dina och företagets förväntningar. Du måste kunna skapa motivation inom din grupp och på så sätt skapa ett team som kontinuerligt utvecklas. Det är viktigt att personalen trivs under ditt ledarskap.
ProfilVi letar efter dig som gillar att driva verksamhetsutveckling och som trivs i rollen som chef och ledare. För att trivas i rollen som konsultchef krävs att du är duktig på att prioritera, har en bra initiativförmåga och inte är rädd för att fatta beslut. Du gillar mötet med människor och ser problem som något som går att lösa.
Vi tror att du är ca 35-45 år och att du har några års erfarenhet av verksamhetsansvar och hantering av personalärenden. Det är troligt att du själv har en bakgrund som konsult, men det viktigaste är att du som personalledare har förståelse för vad det innebär att arbeta som konsult.
Du kommer inom denna roll ges möjlighet att utvecklas och få ta ett större ansvar. Du kommer att ingå i vår ledningsgrupp där vi förväntar oss att du bidrar med engagemang och idéer.
Konsultorganisationen du ansvarar för har huvudsakligen personal i Linköping, och arbetar med stora projekt i mångmiljonklassen, såväl som korta uppdrag av mer spontan karaktär. Det är därför viktigt att du klarar av att arbeta strukturerat i en vardag som ofta är händelsestyrd.
Ansökningsförfarande
Vi tillämpar löpande urval, registrera din ansökan snarast.
Arbetstider och omfattningHeltid tillsvidareanställning
ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2015-01-12
Vi föredrar ansökningar via webben
Ange följande referens när du ansöker: 1281
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktLena Johansson 0708-52 32 36
lena.johansson@skill.seFöretagSkill Scandinavia AB
AdressSkill Scandinavia AB
Repslagaregatan 19
58222 Linköping
KontorsadressRepslagaregatan 19, Linköping
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 2099301
Observera att sista ansökningsdag har passerat.