Telefonist

Incluso AB / Kundservicejobb / Västerås
2025-04-09


Visa alla kundservicejobb i Västerås, Hallstahammar, Surahammar, Eskilstuna, Enköping eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Incluso AB i Västerås, Surahammar, Köping, Kungsör, Sigtuna eller i hela Sverige

Vi söker efter en Telefonist till ett bolag i Västerås. Start 1 maj, ett års tidsbegränsat uppdrag till att börja med.
Uppdragsbeskrivning:
Du kommer att tjänstgöra som telefonist vid Koncerns växel, belägen i Västerås på Hacksta.
Rollen innebär att hantera samtal från en mångfald av individer, funktioner och företag.
Team och Volym:
För närvarande består teamet av sex medarbetare som tillsammans hanterar cirka 8000 samtal per månad.
Målsättningen är att besvara 85 % av samtalen inom 20 sekunder.

Publiceringsdatum
2025-04-09

Dina arbetsuppgifter
Ta emot och koppla samtal.
Fungera som organisationens ansikte utåt, vilket ofta innebär att vara kundens första kontakt med organisationen.

Arbetstid:
Arbetstiden är förlagd till kontorstid. Växelns öppettider är vardagar mellan 07:30 och 17:00.
Arbetspassen är schemalagda enligt följande:
07:20-16:05
08:15-17:00

Krav och Egenskaper:
Rollen som telefonist är av stor betydelse och kräver utveckling och förstärkning.
Du måste vara välorganiserad, effektiv och ha förmågan att bemöta olika personlighetstyper på ett professionellt sätt.

Kvalifikationer
En idealisk kandidat för rollen som telefonist vid Koncerns växel är kommunikativ och kan uttrycka sig tydligt och effektivt både muntligt och skriftligt. Personen bör ha tålamod för att kunna hantera stressiga situationer och svåra samtal med lugn.
Flexibilitet är avgörande, då det krävs att kunna anpassa sig till olika situationer och hantera oväntade problem.
Kandidaten ska vara lyhörd och kunna lyssna aktivt för att förstå kundens behov och frågor.
Meriter:
Kommunikativ förmåga: Tydlig och effektiv kommunikation både muntligt och skriftligt.
Tålamod: Förmåga att hantera stressiga situationer och svåra samtal med lugn.
Flexibilitet: Anpassningsförmåga till olika situationer och hantering av oväntade problem.
Lyhördhet: Aktivt lyssnande och förståelse för kundens behov och frågor.
Problemlösning: Snabbt hitta lösningar på kundens problem och frågor.
Organisatorisk förmåga: Hantera flera uppgifter samtidigt och hålla ordning på information.
Positiv attityd: Vänlig och positiv attityd som skapar en trevlig kundupplevelse.
Diskretion: Ansvarsfull hantering av känslig information.
Teknisk kunnighet: Grundläggande kunskaper om tekniska system och program som används i arbetet.
Serviceinriktning: Strävan efter att ge bästa möjliga service till kunden

Denna roll kräver flytande kunskaper i både svenska och engelska.

Detta är ett konsultuppdrag på 100% via Incluso i Västerås. Start är 1a maj och uppdraget är tidsbegränsat i 12 månader till att börja med. För detta uppdrag behöver du kunna vara 100% on-site i Västerås.
Vänligen sök med CV och kort motivering via länken nedan. Vi presenterar kandidater löpande.

Ansvarig rekryterare på Incluso är Marianne Nilsson.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2025-05-09
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Incluso AB (org.nr 559002-3213)
721 32  VÄSTERÅS

Jobbnummer
9275067

Prenumerera på jobb från Incluso AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Incluso AB: