Tele2 söker NOC-Tekniker till B2B Operation Center, 5-skift
Shared Operations, Central Operations, NOC B2B / Supportteknikerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Shared Operations, Central Operations, NOC B2B i Stockholm Tele2 är en internationell mobiloperatör med utmanaranda i vårt DNA.
Vi utmanar våra konkurrenter och marknaden förstås, men framförallt oss själva. Vi verkar på en marknad som ständigt växer och förändras. Våra kunder vill ständigt ha nya och bättre lösningar vilket ställer höga krav på oss. Självklart vill vi möta dessa krav, därför blir hur vi arbetar och vilka vi är vår nyckel till framgång. Tele2s arbetssätt präglas av ansvar, öppenhet och prestigelöshet. Vi drivs av snabbhet, kvalitet och att alltid ha kundernas bästa för ögonen. Det gör att alla våra anställda kan och förväntas bidra till vårt övergripande mål: Att vara bäst på att skapa värde för kunderna.
Tele2s arbetssätt präglas av ansvar, öppenhet och prestigelöshet. Vi drivs av snabbhet, kvalitet och att alltid ha kundernas bästa för ögonen. Det gör att alla våra anställda kan och förväntas bidra till vårt övergripande mål: Att vara bäst på att skapa värde för kunderna.
Nu söker vi en NOC-Tekniker till B2B Operation Center!
B2B Operation Center Data ansvarar för drift och övervakning av Tele2s företagskunders olika kommunikationslösningar inom internet, telefoni och datacenter.
Det här är tjänsten...
Som NOC-tekniker kommer du att övervaka och supportera våra företagskunders olika kommunikationslösningar inom internet, telefoni och datacenter samt hantera problem som uppstår 365/24/7. NOC har ett koordinerings- och informationsansvar såväl internt som externt.
Det här är vad du har...
Tjänsten kräver att du arbetar strukturerat, målmedvetet och att du kan prioritera ditt arbete. Som person behöver du därför vara driven, engagerad och självgående men samtidigt vara en lagspelare med god lyssnarförmåga. Dessutom ska du vara lösningsfokuserad och alltid sätta kunden i centrum.
Publiceringsdatum2017-04-20KvalifikationerEftergymnasial IT-utbildning, gärna med inriktning mot nätverk eller motsvarande arbetslivserfarenhet Brinnande tekniskt intresse Erfarenhet av Ethernet/IP Förståelse av routing (BGP) Van att arbeta med kundkontakt via telefon Goda språkkunskaper i tal och skrift, såväl svenska som engelska
Certifieringar inom ITIL samt CCNA eller CCNP är meriterande men inte ett krav. Meriterande om du tidigare har arbetat med IP-telefoni och har kunskap inom Cisco IOS/IOS XR, MPLS, och Bash. Eftersom att vi strävar efter en jämn könsfördelning ser vi gärna kvinnliga sökanden.
Det här är vad Tele2 kan ge dig...
• en plats i en flexibel, prestigelös organisation som präglas av stark teamkänsla, högt engagemang och mycket glädje där din kompetens kommer att göra skillnad.
• stora möjligheter till spännande karriärvägar inom Tele2. Hos oss ligger din framtid i dina egna händer. Vi ger dig chansen att utvecklas genom interna utbildningar och vidareutvecklingsprogram.
• Vi tar hand om dig, både i din roll på företaget, men även utanför. Hos oss finns möjligheten till förmåner som rör hälsa, föräldralön och pension.
Tjänsten är en tillsvidareanställning och placeringsort är Kista.
Välkommen med din ansökan. Urval och intervjuer sker löpande. Ansök senast den 4 maj 2017.
Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: Enl. överenskommelse tillsvidareanställning
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-05-04
Ange följande referens när du ansöker: 2017/107
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagShared Operations, Central Operations, NOC B2B
AdressShared Operations, Central Operations, NOC B2B
Borgarfjordsgatan 16
16440 Kista
KontorsadressBorgarfjordsgatan 16
Jobbnummer 3448685
Observera att sista ansökningsdag har passerat.