Tekniskt Kunnig Service Delivery Manager till IT Operations Swed

EDB / Datajobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla datajobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos EDB i Stockholm, Solna, Örebro eller i hela Sverige

EDB Business Partner är en av Nordens ledande IT-företag. Koncernen erbjuder lösningar inom verksamhetskritiska IT-tjänster. EDB strävar efter att vara en stark och nära IT-partner som med bred kompetens inom olika branscher och internationell närvaro hjälper sina kunder att få mesta möjliga nytta av sina IT-investeringar. Koncernen finns representerad i 13 länder, har 6 000 anställda och en årlig omsättning på SEK 9,5 miljarder, varav 1400 anställda och SEK 2,1 miljarder i den samlade svenska verksamheten. EDB Business Partner är noterat på Oslobörsen.
En viktig förutsättning för ett bra samarbete inom outsourcing, är en stabil samverkansmodell
baserad på tydliga ansvarsförhållanden och servicegarantier. Inom outsourcing har EDB under
flera decennier samverkat med några av de största verksamheterna i Norden och därigenom
byggt upp en unik kompetens på området.
En mycket viktig roll för att få detta att fungera är vår Service Delivery Manager.

Publiceringsdatum
2010-03-03

Dina arbetsuppgifter
Ansvara för kunddialogen och att managera kundens förväntningar
Ansvara för att hantera försäljning och kommersiella frågor
Ansvara för att den operativa verksamheten i driftleveransen utförs enligt plan
Ansvara för att avtalade tjänster levereras i enlighet med avtal och kunds förväntningar
Ansvara för att uppnå rätt lönsamhet för kunduppdraget samt hantera ekonomisk uppföljning
och prognostisering
Huvudaktiviteter:
Att följa upp och rapportera EDB:s leveranser
Att proaktivt utveckla leveranserna i syfte att ge kund högre kvalitet, säkerhet och effektivitet
Att säkerställa driftsmottagning av nya eller förändrade tjänster
Att leda virtuella leveransteam
Att hantera beställningar av nya tjänster och lösningar
Att säkerställa korrekt fakturering och följa ekonomi
Att utgöra eskaleringsnivå

Kvalifikationer
För att lyckas har du i grunden en teknisk bakgrund samt någon typ av ledarutbildning.
Vi förutsätter att ni har en mycket god teknisk infrastruktur kompetens och erfarenhet.
Erfarenhet av leveransledning samt goda kunskaper om ITIL-processerna Incident
Management samt Problem & Change Management är önskvärt. Vi ser också gärna
att du har erfarenhet av förhandling med kunder.
Som person ska du ha ett starkt driv och vara resultatinriktad samt intresserad av
kunder och förhandling samt affärsmannaskap och ekonomi. Du arbetar strukturerat
mot uppsatta mål men är också van att situationsanpassa arbetet vid behov.
Du har erfarenhet av att arbeta med kunder inom privat och offentligverksamhet.
Goda kunskaper i svenska och engelska både i tal och i skrift är ett krav.
Du kommer att arbeta både internt och externt. Beroende på tidigare erfarenhet kommer
du att arbeta antingen med egna kunder eller som del i ett team.
Erfarenhet av applikationsförvaltning, systemutveckling och drift.
För mer information, vänligen kontakta Peter Borg på HRM Affärsutveckling AB,
• 468 556 088 67 eller +46763-35 50 40
För att ansöka, klicka på länken nedan och följ vidare instruktioner. Vi behöver
din ansökan senast 18 Mars 2010 men skicka gärna din ansökan så snart som
möjligt så intervjuer kommer att ske löpande.

Arbetstider och omfattning
Heltid

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2010-03-18
Ansökan sker via företagets webbplats.

Kontakt
Peter Borg, +46 08 55608865, +46 0734 424949

Företag
EDB

Adress
EDB
Grevgatan 20
11453 Stockholm

Jobbnummer
599181

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från EDB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos EDB: