Tekniskt affärsstöd
3 / Supportteknikerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos 3 i Stockholm,
Solna,
Täby,
Södertälje,
Gnesta eller i
hela Sverige 3 vågar vara annorlunda. Vi är ett snabbt växande företag som ständigt utmanar marknaden för mobil kommunikation i vår kamp för Sveriges nöjdaste kunder. Nu söker vi engagerade medarbetare som vill bli bäst på det de gör i en energifylld miljö med ett högt tempo och högt satta mål.
3 och gruppen Tekniskt Affärsstöd (TAS) söker en erfaren och driven medarbetare med stort intresse av sälj, kundservice och teknik (främst inom nätverk). Våra Tekniska Affärsstöd är ansvariga för de tekniska delarna i 3s mer avancerade företagsaffärer. Detta består av att göra tekniska behovsanalyser och att säkerställa att kunderna erbjuds rätt lösning till rätt pris.
Ansvar och arbetsuppgifter
Vårt Tekniskt Affärsstöd är en viktig del av vår organisation, vilket innebär ett nära samarbete med sälj, kundservice och våra teknikorganisationer. Din roll är att analysera företagskunders tekniska och kommersiella behov i syfte att ta fram den bästa kommunikationslösningen till både befintliga och potentiella kunder.
Du arbetar med framtagning av tekniska lösningar, kostnadskalkyler och texter till offerter och presentationer såväl externt som internt om 3s tjänster. Du skall på ett enkelt sätt kunna hålla kundpresentationer och agera som en coach kring tekniska lösningar, både hos kund och internt på 3.
Publiceringsdatum2015-01-15Dina arbetsuppgifter• Ansvara för den tekniska behovsanalysen
• Presentera tekniska lösningsförslag på ett enkelt sätt
• Hålla produkt- & tjänstepresentation på djupare nivå med kunder och/eller partners.
• Hålla interna/externa produkt- och tjänsteutbildningar
• Svara på teknikrelaterade frågor i upphandlingar
• Stötta produktorganisationen med återkoppling kring produkter och tjänster från kunder och partners
• Stötta teknikorganisationen i utvecklingsrelaterade frågor kring produkter och tjänster
• Stötta kundserviceavdelningen i teknikrelaterade frågor
• Hjälpa teknik-organisationen med teknisk felsökning hos kund
Professionella kompetenser (beroende på inriktning - växel, nätverk)
• Företagsväxlar/PBX
• Nätverk och brandväggar
• Presentationsteknik
• Mycket goda kunskaper av Powerpoint & Excel.
• Du behärskar svenska och engelska flytande i både tal och skrift.
• Erfarenheter från teknisk försäljning inom telekom är meriterande.
Beteendekompetenser (Personliga egenskaper)
• Affärsmässig
• Stort teknikintresse
• Strukturerad, analytisk och noggrann
• Engagerad och drivande
• Gediget intresse av människor och relationer.
• Flexibel och prestigelös
Om du har frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta Försäljningschef, David Treiberg, 0735 33 70 99 , eller Personalchef Elias Berglund, 0735-43 81 01
Vi vill ha din ansökan så snart som möjligt då vi kommer att påbörja urvalsprocessen omgående.
Arbetstider och omfattningHeltid -
ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2015-01-25
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretag3
Adress3
Lindhagensgatan 98
10425 Stockholm
KontorsadressLindhagensgatan 98
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 2129161
Observera att sista ansökningsdag har passerat.