Teknisk support till Flintab

Bravura Sverige AB / Supportteknikerjobb / Jönköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Jönköping, Aneby, Habo, Mullsjö, Vaggeryd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Bravura Sverige AB i Jönköping, Habo, Mullsjö, Nässjö, Ulricehamn eller i hela Sverige

Om Bravura:

Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas!

Publiceringsdatum
2022-11-22

Om tjänsten
Det här är ett konsultuppdrag med goda möjligheter till överrekrytering efter 6 månader. I den här rollen får du initialt en anställning hos Bravura, och det är uttalat att Flintab har för avsikt att erbjuda dig anställning hos dem på sikt. Detta ger både dig och Flintab en bra möjlighet att lära känna varandra samt utvärdera hur ni trivs med ert samarbete.

Om företaget
Flintab är en helhetsleverantör av vågar, system och servicetjänster. Deras sortiment är mycket omfattande, från små paketvågar till stora fordonsvågar. Vågar och vägningssystem är en vital funktion i vår vardag för att kunderna ska kunna registrera sina transaktioner på bästa möjliga sätt. Flintab etablerades 1981 och har sedan dess etablerat en rikstäckande försäljnings- och serviceorganisation för att kunna erbjuda möjligheten till nära och bra service ut mot sina kunder.

Flintab har sitt huvudkontor i Jönköping där funktionerna teknik och utveckling, servicecenter och administration finns. Säljare och servicetekniker finns även utspridda på orterna Stockholm, Göteborg, Malmö, Eskilstuna och Sundsvall. Du kommer att arbeta på huvudkontoret i Jönköping och bli en del av supportavdelningen. Du ingår i ett mindre team och tillsammans arbetar ni för att skapa nöjda kunder och ett effektivt arbetssätt.

Flintab är måna om sin personal och erbjuder en familjär atmosfär och stämning samt har olika generösa förmåner som du som anställd kan ta del av. Här finns möjlighet till att växa inom företaget och beroende på var ditt intresse faller kan dina arbetsuppgifter justeras med tiden. Initialt erbjuds du en introduktion för att skapa en förståelse kring arbetssätt, system och företagets produkter. Nu har du chansen att bli en del av detta team där du har en unik roll och expertis i gruppen. Arbetsplatsen präglas av en god teamkänsla och av att ha roligt på jobbet.

Dina arbetsuppgifter
I rollen som teknisk support ansvara du för de kundärenden som inkommer. Du har ansvar att hantera och administrera inkommande ärenden via telefon och mail. Din arbetsuppgift är att hitta rätt lösning till kunden och du administrerar sedan ärendena i affärssystemet. Du agerar både support gentemot Flintab:s kunder samt internt ut mot deras servicetekniker. Frågorna du hanterar är av olika omfattning och svårighetsgrad och du ansvarar för att dina ärenden blir lösta samt att kunden är informerad under hela processen. Ingen dag är den andra lik och det uppskattar du.

• Hantera inkommande ärenden via telefon och mejl
• Samarbeta med dina kollegor för att hitta bra lösningar.
• Hjälpa servicetekniker med att felsöka problem med hjälp av fjärranslutning

Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:

• Avslutad gymnasial utbildning, gärna inom teknik eller annan relevant inriktning
• Tidigare arbetslivserfarenhet från kundbemötande
• Arbetslivserfarenhet/Utbildning inom IT/Programmering/Nätverk/Servrar
• God datavana och ett stort tekniskt intresse
• Kunskaper inom SQL databaser
• Du talar och skriver obehindrat på svenska och engelska
• Meriterande om du kan finska språket

För att lyckas i rollen tror vi att du som person är bra på att kommunicera, är uppmärksam och tillmötesgående i kunddialoger. Du har tidigare erfarenhet med arbete av teknisk support och har en vilja att lära dig om Flintab:s produktutbud. Du har ett stort intresse för att hjälpa andra, sätter alltid kunden i fokus och anstränger dig för att leverera lösningar samtidigt som du motiveras av att ge förstklassig service. Du trivs med att ta mycket egna initiativ, agera problemlösande och har förmågan att fördjupa dig i komplexa problem. Som person har du god förmåga att samarbete, du är hjälpsam och ställer alltid upp och stöttar ditt team. Vidare är du en driven och motiverad person som tar stort ansvar över dina arbetsuppgifter.

Övrig information:

Start: Enligt överenskommelse
Plats: Jönköping
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här

Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, info@bravura.se eller 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Sökord: Kundtjänst, kundtjänstmedarbetare, kundservice, kundservicemedarbetare, service, handläggare, handläggning, kundsupport, koordinator, kundkoordinator, telefon, administration, heltid, Jönköping, It-support, support, koordinator. teknisk support, support, supporttekniker, tekniker, servicedesk, servicedeskmedarbetare, service desk agent, helpdesk, helpdeskmedarbetare, teknik, mjukvara

Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstidsanställning

Ersättning
Enligt överenskommelse.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-11-29
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Bravura Sverige AB

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Bravura Sverige AB (org.nr 556752-0803)

Arbetsplats
Bravura

Kontakt
Louise Lyck
louise.lyck@bravura.se
08-40024050

Jobbnummer
7194257

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Bravura Sverige AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Bravura Sverige AB: