Teknisk Support till E-handelsplattform

Starweb AB / Supportteknikerjobb / Malmö
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Malmö, Burlöv, Lomma, Staffanstorp, Vellinge eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Starweb AB i Malmö, Halmstad, Stockholm eller i hela Sverige

På Starweb brinner vi för e-handel! Vår kundbas växer och Starweb söker nu dig som är teknisk och älskar att hjälpa e-handlare med att förstå hur de på bästa sätt kan använda Starwebs e-handelsplattform. Vi erbjuder dig en spännande tjänst med goda möjligheter till personlig utveckling.
I din roll som medarbetare på supporten så kommer du ge bästa tänkbara service åt våra kunder via telefon, chatt och mejl och lösa tekniska kundärenden genom felsökning/ problemlösning. Utöver detta kommer du även administrera och förbereda underlag för fakturering.
Vi ser gärna att du hjälper till med att uppdatera samt hålla vårt hjälpcenter levande. Detta innebär allt från att skriva hjälpartiklar till att spela in filmer för att förhöja upplevelsen.
Utöver en fullmatad e-handelsplattform coachar och utbildar Starweb sina E-handlare så att deras verksamhet kan växa snabbare. Automatiska flöden sparar E-handlaren mycket tid.

Vi ser att du:
har avslutad gymnasieutbildning
har tidigare arbetat med fakturahantering
har arbetat med teknisk användarsupport via telefon, e-post och chatt
är pedagogisk, har analytisk förmåga och intresse för problemlösning
har en god förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska och engelska


Meriterande:
har minst 3 års tidigare erfarenhet inom kundtjänst/support
Kunskap inom e-handel
Förståelse för SaaS plattformar
Erfarenhet av att arbeta i zendesk
Erfarenhet av att administrerat och förberett underlag för fakturering.
Kunskap om fakturahantering i Fortnox
Erfarenhet av att hålla digitala utbildningar
Vana av att arbeta med digitala guider


Om Starweb
Vi sitter centralt i trevliga lokaler i Malmö och strävar efter att ha en god balans mellan arbete och fritid. Du erbjuds därför bra arbetsvillkor, pension, friskvårdsbidrag och flexibla arbetstider.
Starweb tror att alla vill växa snabbare online. Därför har Starweb under åren vuxit till en One-stop shop, som utöver en fullmatad plattform också coachar och utbildar sina E-handlare i att växa så snabbt och obehindrat det bara går online. Därmed slipper du ha kontakt med många olika företag för att erbjuda en köpupplevelse i världsklass.
Utöver all utbildning och hjälp som finns att tillgå, vill vi att våra handlare ska ha ett så smidigt orderflöde som möjligt. Därför har vi lagt otroligt mycket kärlek på att skapa automatiska orderflöden, vilket sparar våra E-handlare väldigt mycket tid och pengar.
Att Starwebs handlare erbjuds allt ifrån en enkel StartUp-butik till fullständig B2B-handel, hela vägen till riktig internationell handel, ser vi som en hygienfaktor.

Publiceringsdatum
2021-12-14

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-01-16

Adress
Starweb AB
Baltzarsgatan 21B
21136 Malmö

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "Teknisk support".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Starweb AB (org.nr 556696-9019), https://www.starweb.se
Baltzarsgatan 21B (visa karta)
211 36  MALMÖ

Ansökan
E-post: niclas@starweb.se

Kontakt
Supportchef
Niclas Swenson
niclas@starweb.se

Jobbnummer
6178499

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Starweb AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Starweb AB: