Teknisk support / Technical Support / Sales Support till Gigaset

Bravura / Supportteknikerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Bravura i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Om Bravura:

Bravura är experter på rekrytering inom tjänstemannaområdet och hjälper företag i hela Sverige att tillsätta allt från nyckelpositioner och andra permanenta tjänster till kortare deltidsuppdrag. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter och vi förmedlar jobb både till dig med erfarenhet och till dig i början av karriären. På Bravura brukar vi säga att vi stärker företag genom människor och människor genom jobb. Vår roll är att erbjuda dig jobbmöjligheter och att förenkla för dig som söker jobb via oss. Vi drivs av ett personligt engagemang i varje rekrytering, där dialog, snabbhet och återkoppling är nyckeln till ett lyckat resultat.


Publiceringsdatum
2017-03-13

Företaget
Gigaset Communications Sweden AB ägs av Gigaset AG, München, som är ett internationellt verksamt företag inom kommunikationsteknik. De är marknadsledande i Europa inom DECT-telefoner. Bolaget är även världsledande, med cirka 1 400 anställda och säljaktiviteter i runt 70 länder. Under namnet Gigaset Pro fortsätter företaget att utveckla och marknadsföra innovativa företagstelefonilösningar för små och medelstora företag. Företaget verkar även i området smarta hem. Banbrytande, molnbaserade produkter och lösningar för smarta hem utvecklas och marknadsförs under namnet Gigaset elements.

I tjänsten som teknisk support kan du arbeta och utgå från kontoret i Kista Science Tower eller hemifrån i södra Sverige/Danmark.


Dina arbetsuppgifter
I tjänsten arbetar du med teknisk support till företagets distributörer och återförsäljare. Du arbetar dels via telefon och mail, men ibland även ute på plats i Stockholm och Danmark. Vidare arbetar du proaktivt med testning för produkterna. Att upprätthålla och vidareutveckla relationer med kunderna är viktigt i rollen. Genom utbildning och informationsdelning skapar du förutsättningar för återförsäljarna att sälja Gigaset's produkter.

Du arbetar i ett sammansvetsat team på tre personer och stöttas av det stora, internationella bolaget. Du kommer att ha en viktig, central roll med möjlighet att påverka då Gigaset expanderar och utökar sin produktportfölj.


Kvalifikationer
• Teknisk utbildning är meriterande
• Du har kunskap/erfarenhet inom IP-telefoni
• Minst 1 års erfarenhet i en kundnära roll, gärna med teknisk support eller som tekniker.
• Du uttrycker dig obehindrat i tal och skrift, på svenska såväl som engelska
• Stort teknikintresse och vilja att utvecklas
• B-Körkort

Som person motiveras du av problemlösning och gör ditt yttersta för att lösa kundernas behov. Du är tillmötesgående och har en vilja att skapa mervärde för dina kunder. Vidare är du bekväm med att kommunicera med kunder och att hålla utbildningar. I rollen trivs du som kan arbeta självständigt, strukturerat och hugger tag där det behövs. Du motiveras av ny teknik och vill vara med i en expansionsresa.

Övrig information:

Start: Enligt överenskommelse
Plats: Stockholm, södra Sverige eller Danmark
Lön: Fast lön enligt överenskommelse + bonus

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna <a href='http://bravura.se/min-profil/fragor-och-svar/'>här</a>

Har du specifika frågor om tjänsten ber vi dig att mejla <a href='mailto:info@bravura.se'>info@bravura.se</a> så hjälper någon i teamet dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Sökord: support, teknik, technical support, sales support, säljstöd, telefoni, telecom, telekom, IP-telefoni, ZIP telefoni, tekniker, operatör, nätverk

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Ersättning
Enligt överenskommelse.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-04-13
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Emelie Hansen emelie.hansen@bravura.se 08-40024050

Företag
Bravura

Adress
Bravura
Hornsbruksgatan 28
11734 0180

Kontorsadress
Hornsbruksgatan 28, 11734 Stockholm

Jobbnummer
3371606

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Bravura

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Bravura: