Teknisk support med goda kunskaper i SQL och databaser
Bravura / Supportteknikerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Bravura i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Om Bravura:
Bravura är bemannings- och rekryteringsföretaget för akademiker i början av karriären och för dig som är mer erfaren. Vi erbjuder extrajobb och rekryteringar inom hela tjänstemannaområdet. Sedan starten 2008 har vårt fokus legat på tjänster inom IT/Teknik och detta är fortfarande vårt största område.
Publiceringsdatum2012-02-24FöretagetBravura söker för kunds räkning en medarbetare till gruppen Test & Support. Vår kund är ett IT-företag på stark frammarsch som utvecklar systemlösningar för i huvudsak den svenska pensionsförsäkrings- och fondbranschen. Genom att erbjuda anpassningsbara och effektiviserande system med tillhörande tjänster i kombination med gedigen branscherfarenhet har företaget exanderat kraftigt under senare år. Majoriteten av företagets kunder återfinns bland fristående eller bankägda pensionsförsäkringsbolag. Företagets cirka 100 medarbetare sitter i fräscha lokaler mycket centralt beläget i Stockholm. Atmosfären präglas av en driven och prestigelös kultur med hög teknisk kompetens och ett stort branschkunnande. Vår kund är inne i ett expansivt skede och söker därför ytterligare en medarbetare till supportgruppen som har god förståelse för bra service och kundvård.
Dina arbetsuppgifterSom support hjälper du kundernas superanvändare med ärenden relaterade till det affärssystem som företaget levererat. I rollen kommer du arbeta med avancerad problemlösning liksom enklare felsökning, SQL kommer vara ditt främsta verktyg. Arbetet utgår från det ärendesystem som kunden använder och vidare problemlösning förutsätter ett nära samarbete med verksamhet och utveckling.
I rollen som support är du den som är ansiktet mot kunden och den som ansvarar för att ärendet löses.
KvalifikationerTeknisk profil
Till denna tjänst söker vi dig som har en teknisk utbildning med inriktning mot Data/IT. Du har erfarenhet av tekniskt avancerad support och vill fortsätta utvecklas i supportrollen. Goda kunskaper i SQL är ett krav, allra helst MSSQL. Har du tidigare arbetat med XML så är även detta meriterande. Kandidater med erfarenhet av försäkringsverksamhet, fond- eller finansbranschen är extra intressanta för tjänsten.
Vem är du?
Som person är det viktigt att du är strukturerad i ditt arbetssätt och har en positiv attityd mot nya utmaningar. Vi lägger stor vikt vid egenskaperna vetgirighet, förmågan att ta till sig information och lösa problem samt att du är ödmjuk mot kunder likväl som kollegor.
Du är stresstålig och har förmågan att prioritera ärenden i ett högt arbetstempo. Vidare är du social och förstår vikten av god service och kundfokus. Då kundkontakten huvudsakligen sker via telefon eller via webben är det viktigt att du som söker är duktig på att uttrycka dig i både tal och skrift.
Övrig information:
Start:Omgående
Plats:Stockholm
Lön:Enligt överenskommelse
Kontakt: Bravura, tel. 08-40024050
Sökord:SQL, support, applikationstekniker, databaser, bank, finans
Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval av ansökningar.
Arbetstider och omfattningTillsvidare
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2012-03-24
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktKristina Nicolin
FöretagBravura
AdressBravura
Långholmsgatan 27
11733 Stockholm
Jobbnummer 1168263
Observera att sista ansökningsdag har passerat.