Teknisk Support / IT-support / 2nd line support till Descartes

Bravura / Datajobb / Malmö
2018-11-06
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Teknisk Support / IT-support / 2nd line support till Descartes" (publicerad 2019-01-02) ⬅️


Visa alla datajobb i Malmö, Burlöv, Lomma, Staffanstorp, Vellinge eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Bravura i Malmö, Burlöv, Lomma, Staffanstorp, Vellinge eller i hela Sverige

Om Bravura:

Bravura är experter på rekrytering inom tjänstemannaområdet och hjälper företag i hela Sverige att tillsätta allt från nyckelpositioner och andra permanenta tjänster till kortare deltidsuppdrag. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter och vi förmedlar jobb både till dig med erfarenhet och till dig i början av karriären. På Bravura brukar vi säga att vi stärker företag genom människor och människor genom jobb. Vår roll är att erbjuda dig jobbmöjligheter och att förenkla för dig som söker jobb via oss. Vi drivs av ett personligt engagemang i varje rekrytering, där dialog, snabbhet och återkoppling är nyckeln till ett lyckat resultat.


Publiceringsdatum
2018-11-06

Företaget
Descartes utvecklar och tillhandahåller systemlösningar för logistikintensiva företag inom handel och bland kunderna finns några av de största speditionsbolagen och andra välkända storföretag med stora import- och exportflöden. Descartes logistikteknologi är effektiv, flexibel, pålitlig och samarbetsvänlig. Den får det stora att se litet ut och det komplicerade att verka enkelt. Världen blir mindre - Descartes gör den smartare, snabbare och bättre. Läs mer på https://www.descartes.com/sv
Descartes ligger i centrala Malmö med pendlingsmöjligheter (5 minuters gångväg från centralstationen). Här erbjuds du en arbetsmiljö med bra laganda och möjligheter till professionell utveckling.


Dina arbetsuppgifter
I din roll är du en del av den tekniska supporten på Descartes som består av nio personer. Du tillhandahåller 2: a hands IT-support till nordiska och europeiska kunder där du agerar i rollen som första kontaktpunkt. I rollen hanterar och analyserar du problem som rapporterats in av kunder och bistår med lösningar på dem genom SQL programmering. Majoriteten av ärendena kräver att du felsöker och åtgärdar dem i databasen. Du arbetar proaktivt med att hålla kunderna uppdaterade angående status för pågående ärenden. Då det är av stor vikt att kunna följa upp varje ärende är det att du dokumenterar all kundkontakt och samtalsinformation i den befintliga databasen. Vidare samarbetar du och samordnar med andra interna organisationer så som R&D, interna konsulter och säljavdelningen för att kunna leverera den bästa kundsupporten som möjligt. Du ingår även i 24/7 supportteamet som du har var 4-5:e vecka. Extra ersättning utöver månadsbetalningen erhålls för detta arbete.


Kvalifikationer
• Tidigare erfarenheter inom IT-support, kundsupport, transportledning eller tull
• Grundläggande databaskunskap där du både kan läsa och skriva PL/SQL eller MS SQL
• God dator- och systemvana samt goda kunskaper i Office-paketet
• Du har allmän kunskap och intresse för automatiserade processer, programvaror och IT-system
• Kunskap om elektroniska kommunikationsmetoder/meddelande som XML, Edifact, ASCII (meriterande)
• Erfarenhet och kunskap inom tull- och transporthantering eller import- och exportprocedurer (meriterande)
• Goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift

För att lyckas i den här rollen ser vi att du besitter en naturlig drivkraft och vilja för att föra ditt arbete framåt men även din egna personliga utveckling. Som person är du positiv och energisk vilket avspeglar sig i dina kundrelationer såväl som i det interna samarbetet. Du har analytiska och problemlösande färdigheter samtidigt som du är serviceminded och fokuserar på kundnöjdheten. Ditt arbetssätt präglas av struktur och ordning där du hela tiden har en god överblick över helheten.

Övrig information:

Vi vill att du ansöker om tjänsten med CV, som är riktat mot den aktuella tjänsten.

Start: Omgående med hänsyn till uppsägningstid
Plats: Malmö
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna <a href='http://bravura.se/min-profil/fragor-och-svar/'>här</a>

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här: <a href='https://www.bravura.se/din-karriar#hs_cos_wrapper_widget_1528111162772'>https://www.bravura.se/din-karriar</a>.

Har du specifika frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, <a href='mailto:info@bravura.se'>info@bravura.se</a> eller 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Sökord: teknisk support, kundsupport, IT-support, support, teknik, IT, databas, SQL, MS SQL, PL/SQL, felsökning, systemadminstration, Kundservice, Client Service, Helpdesk, Teknisk Kundservice, Kundtjänst, Service Support, Malmö

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Ersättning
Enligt överenskommelse.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-11-23
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Daniel Skowronski daniel.skowronski@bravura.se 08-40024050

Företag
Bravura

Adress
Bravura
Hornsbruksgatan 28
11734 1280

Kontorsadress
Hornsbruksgatan 28, 11734 Stockholm

Jobbnummer
4441810

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Bravura

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Bravura: