Teknisk Support Agent

Carlsberg Sverige AB / Kontorsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla kontorsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Carlsberg Sverige AB i Stockholm, Solna, Södertälje, Sigtuna, Eskilstuna eller i hela Sverige

Vi skapar mer än dryck. Vi skapar livskraft, gemenskap och njutning!
Carlsberg Sverige, som är en del av bryggerikoncernen Carlsberg Group, är Sveriges ledande dryckesföretag med välkända varumärken som Falcon, Carlsberg, Pripps Blå, Ramlösa, Festis och Pepsi.
Carlsberg Sverige erbjuder en internationell miljö med kunniga och entusiastiska medarbetare, nya och klassiska varumärken och en mångfald av kunder. Genom att vara innovativa driver vi utvecklingen av svensk dryckeskultur, samtidigt som vi värnar om tradition, hantverk och hög kvalitet. Med produkter som har en historia som sträcker sig längre än 300 år tillbaka i tiden, och en portfölj som består av mer än 60 starka varumärken och över 400 unika produkter är vi ledande på den svenska dryckesmarknaden.
Huvudkontoret finns i Stockholm. På bryggeriet i Falkenberg produceras öl och läsk, och i Ramlösa tillverkas vatten.
Nu söker vi en Teknisk Support Agent till avdelningen Teknik & Service i Bromma. Som Teknisk Support Agent hjälper du Carlsberg Sveriges kunder med sina felanmälningar genom rätt prioriteringar. Det innebär bland annat att ta emot ärenden, öppna ticket i företagets ärendesystem samt övervaka att ärendet fortskrider enligt plan. Du ska inspirera och delta med eget engagemang och förmedla kunskaper inom gruppen. Vidare innebär tjänsten att verka för att Carlsberg Sverige och Teknik & Service når uppsatta mål och KPIer samt att ständigt arbeta för Perfect Serve.
Ytterligare arbetsuppgifter:
• Leverera enligt Teknisk Supports uppsatta KPIer
• Svara i telefon och ta emot felanmälan från kund, säljare och tekniker.
•  Koordinera akutarbeten mellan interna och externa tekniker
• Hjälpa tekniker att i efterhand registrera uppgifter i stödsystem, såsom RESLINK med mera
• Säkerställa att processer och rutiner efterföljs
• Ta emot och registrera säsongsöppningar och stängningar av kundanläggningar
• Hantera och besluta runt kylskåpsärenden på rekommendation av säljare avseende reparation, skrotning och utbyte
• Ta fram statistik till säljfunktionen på kundnära uppgifter om service och akutärenden

Publiceringsdatum
2011-03-11

Kvalifikationer
Lämplig bakgrund för tjänsten är treårigt tekniskt gymnasium eller liknande, 3-5 års erfarenhet av kundtjänst, helpdesk eller motsvarande teknisk supportverksamhet. Du ska vidare behärska Officepaketet.
Som person ska du ha förmågan att uttrycka dig tydligt i telefon och prioritera och agera efter situationen. Du ska vara beslutsam, vara en god lyssnare samt ha förmåga att arbeta under tidspress med olika personligheter. Med ett positivt sinnelag trivs du med att hjälpa kunden.
Dina kontakter kommer att bestå av Carlsberg Sveriges kunder, externa underhållsleverantörer, Innesälj, Kund & Sälj, Teknik & Service, Fältsälj och KAM.
Du rapporterar till Technical Service Manager.
Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Niklas Amneryd på tel 08-757 7105.
Du är välkommen med din ansökan senast 27 mars 2011.

Arbetstider och omfattning
Heltid

Ersättning
Enligt avtal

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2011-03-27
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Ansökan sker via företagets webbplats.

Kontakt
Niklas Amneryd, +46 08-757 7105

Företag
Carlsberg Sverige AB

Adress
Carlsberg Sverige AB
Bryggerivägen 10
16186 Stockholm

Jobbnummer
874256

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Carlsberg Sverige AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Carlsberg Sverige AB: