Teknisk Support
Thalamus it consulting AB / Supportteknikerjobb / Stockholm
2025-06-12
Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Thalamus it consulting AB i Stockholm,
Solna,
Danderyd,
Huddinge,
Järfälla eller i
hela Sverige Vi söker dig som har flera års erfarenhet av IT-support och som vill arbeta i en dynamisk miljö där teknik möter människor. Hos oss får du ta ansvar, växa med uppgiften och göra skillnad Jobba hos oss
Vi är Thalamus och vi är IT-konsulter specialiserade inom IT-infrastruktur. Vi tror på individen, att vi står för möjligheterna och du står för drivet. Där vi lägger stor del av vår tid på att du ska trivas, utvecklas och lyckas i din karriär.
Vårt långsiktiga mål är att du ska arbeta i den roll som du vill, oavsett om det är som generalist eller specialist. Vi har verktygen och vi tror att du har förmågan att utvecklas utifrån din vilja, ditt driv och dina mål. Vi har skapat tydliga utvecklingsvägar för specialist roller och vi har ett långsiktigt mål att du ska komma dit. Där vi bjuder på certifieringar, utbildningsplan och erbjuder spännande uppdrag. Dessutom så kan du nyttja ditt friskvårds bidrag, för att hålla dig frisk och välmående på vägen.
Din nya tjänst
Hos oss kommer du jobba med varierade support roller hos en eller flera av våra härliga kunder i Stockholmsområdet. Där rollerna matchas efter kunskaper, erfarenheter och mål. Hos kunderna agerar du intern support och stöttar upp organisationens IT efter behov. Vanligtvis jobbar våra kunder i komplexa IT-miljöer med huvudfokus inom Windows (Mac kan förekomma).
Exempel på arbetsuppgifter som kan förekomma: Ge teknisk support till användare via telefon, e-post, fjärrverktyg och på plats
Felsöka och åtgärda problem inom Windowsmiljö (Windows 10/11), nätverk (LAN/Wifi/VPN), skrivare och övrig kringutrustning
Installera, konfigurera och underhålla arbetsstationer, mobiltelefoner och mjukvara
Administrera användarkonton och behörigheter i Active Directory, Azure AD och M365
Hantera ärenden i ärendehanteringssystem enligt SLA
Skapa och uppdatera teknisk dokumentation och användarguide
Samarbeta med kollegor inom IT och andra verksamheter för att säkerställa det bästa möjliga användarstöd.
Hantera och lösa eskalerade ärenden från firstline
Din bakgrund Minst 4 års erfarenhet som IT-supporttekniker eller i liknande roll
Mycket goda kunskaper i Windows 10/11, Microsoft 365, Active Directory, Teams och Intune
Erfarenhet av arbete med ärendehanteringssystem
God förståelse för nätverksmiljöer (LAN , VPN, DNS, DHCP)
Förmåga att dokumentera tydligt och arbeta strukturerat enligt etablerade processer (exempelvis ITIL)
Flytande svensk i tal och skrift samt god engelska
Meriterande Erfarenhet av Intune, Entra ID och PowerShell
Certifieringar som t.ex. ITIL Foundation, Microsoft 365 Fundamentals eller liknande
Körkort B (Om resor ingår i tjänsten)
Du som person
Du är en social och prestigelös person som trivs med att hjälpa andra och har ett genuint intresse för att lösa tekniska problem. Du möter användare med tålamod, lyhördhet och ett professionellt bemötande - oavsett om det handlar om enklare frågor eller mer komplexa felsökningar. Med din servicekänsla sätter du alltid användarens behov i centrum och strävar efter att leverera lösningar som både är hållbara och pedagogiska.
Du har lätt för att samarbeta med kollegor inom olika delar av organisationen och bidrar till en positiv och lösningsfokuserad arbetsmiljö. Din prestigelöshet gör att du gärna delar med dig av dina kunskaper, samtidigt som du är öppen för att själv lära nytt och utvecklas. Du är strukturerad i ditt arbetssätt, noggrann med dokumentation och van att ta ansvar för att följa upp ärenden tills de är helt lösta.
Kort sagt: Du är en trygg och engagerad IT-supporttekniker som kombinerar teknisk kompetens med stark social förmåga - en lagspelare som trivs i en roll där teknik och människa möts.
Din ansökan
Intervjuer sker löpande, så skicka gärna din ansökan så snart som möjligt. Vid frågor, kontakta
Lucas.Skarp@thalamus.se eller
Tilda.Stenmark@thalamus.seVi erbjuder dig
Vi erbjuder dig en arbetsgivare som ständigt utvecklar sig för att vara en attraktiv arbetsgivare för dig. Där vi sätter den anställda i fokus och skapar utvecklingsmöjligheter.
För oss betyder detta bland annat trygg anställning, kollektivavtal (TechSverige), fast månadslön, utvecklingsmöjligheter, certifierings möjligheter, friskvårds bidrag, pension, försäkringar etc.
Där gemenskap är en viktig del, vilket gör att vi ordnar AW:s, sommar- och julfester.
En arbetsplats där dina åsikter spelar roll och där vi ser framemot att höra hur vi kan vara en bra arbetsgivare framöver.
Din nya arbetsgivare
Thalamus har funnits i 20 år och är ett konsult- och rekryteringsföretag inom IT & Teknik. Inom IT-infrastruktur har vi konsultverksamhet, samt intern service desk och IT-innovationsteam.
Vi är ett familjärt bolag som i Alvik strand och vår huvudsakliga fokus ligger på konsultverksamhet i Stockholms län.
Våra kärnvärden är snabba och trevliga och att det kommer du att märka i rekryteringsprocessen och om du börjar arbeta hos oss. Om vi skulle beskriva oss själva skulle det vara att vi är ett glatt, kunskapsdrivet gäng vars arbete kännetecknas av kvalitet, nytänkande och personligt engagemang. Hoppas du vill bli en av oss!
Ersättning Lön enligt överenskommelse
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2025-07-10
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Thalamus IT Consulting AB (org.nr 556596-0423),
http://www.thalamus.se Arbetsplats Thalamus IT Consulting
Kontakt Lucas Skarp
lucas.skarp@thalamus.se 073 243 89 39 Jobbnummer 9385616