Teknisk support - Lediga jobb i Linköping
Experis / Supportteknikerjobb / Linköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Linköping,
Mjölby,
Åtvidaberg,
Finspång,
Motala eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Experis i Linköping,
Finspång,
Norrköping,
Askersund,
Katrineholm eller i
hela Sverige Välkommen till vårt team av IT-konsulter! Vi söker nu duktiga supporttekniker till första linjens support hos vår kund i Linköping. Som first line-supporttekniker hos vår kund får du möjlighet att utveckla din IT kompetens och bygga ditt CV med viktig kompetens och roliga arbetsuppgifter. Du kommer att arbeta i en spännande miljö med ny teknik och många kontaktytor. Välkommen till oss! Ansök idag!
Hur ser en arbetsdag ut i en helpdesk?
Som första linjens supporttekniker kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter vara att hjälpa slutanvändare med IT relaterade problem via telefon. Användare kan även kontakta desken via e-mail eller serviceportaler, vilket innebär att man arbetar ungefär halva dagen med att ta emot samtal och registrera ärenden medan andra delen av arbetsdagen ägnas åt att ringa ut på befintliga ärenden i en så kallad Back Office funktion.
Vem är du?
Till detta uppdrag söker vi dig som vill ta anställning som konsult hos oss på Experis.
Service Desk är ansiktet ut mot kunden och dess slutanvändare, det är därför väldigt viktigt att kunna leverera ett bra kundbemötande. Du har ett stort intresse för IT och har erfarenhet av arbete med teknisk support.
Du har gymnasieutbildning och gärna en påbyggnadsutbildning inom IT, och trivs med att hjälpa, lära ut och lösa problem med telefon och dator som dina redskap.
Det är meriterande om du har med dig:
• Active Directory
• Grundläggande kunskaper i Exchange
• Kunskap i IT-ärendehantering
• Kunskap inom hårdvarusupport (PC, kringutrustning, skrivare, IP-telefoni och Smartphones)
Då det inte endast är svensktalande kunder så behöver du ha goda kunskaper i engelska i både tal och skrift.
Välkommen med din ansökan!
Urval sker löpande så tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Om du har några frågor om tjänsten eller rollen som konsult hos oss på Experis är du välkommen att höra av dig till Kandidatspecialist Lisa Andelius på
Vad kan vi erbjuda dig?
Förutom en god erfarenhet och ett roligt och intressant uppdrag, ger konsultanställningen dig en rad förmåner.
Som konsult på Experis erbjuds du möjligheten att utveckla dina kunskaper i uppdrag hos några av Sveriges största företag inom flera olika branscher. På Experis är vi stolta över våra konsulter, och tillsammans hittar vi rätt utmaningar för dig. Vi har höga förväntningar på dig, men i gengäld erbjuder vi dig goda utvecklings- och karriärmöjligheter. Vi arbetar tillsammans med din karriärplan, så att både du och din konsultchef har förståelse för just dina mål och vilka kompetenser som du vill utveckla.
Våra konsulter erbjuds en trygg anställning inom kollektivavtal, med bl.a. övertidsersättning, semester, tjänstepension och försäkringar.
IT, Information technology, IT-support, IT support, Request, Technology, Software, Systems, IT-administration, IT-admin, AD, Active directory, Outlook,Exchange, RAS, ITIL V3
Varaktighet, arbetstid
Heltid Contract
Publiceringsdatum2017-06-19ErsättningEj angivet
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-07-10
Ange följande referens när du ansöker: 24887
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktLisa Andelius
mlande@se.experis.comFöretagExperis
AdressExperis
58224
58224 0580
KontorsadressTanneforsgatan 3
Jobbnummer 3563499
Observera att sista ansökningsdag har passerat.