Teknisk Servicedesk koordinator
AddPro AB / Supportteknikerjobb / Malmö
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Malmö,
Burlöv,
Lomma,
Staffanstorp,
Vellinge eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos AddPro AB i Malmö,
Helsingborg,
Kristianstad,
Göteborg,
Stockholm eller i
hela Sverige Bär du på en koordinerade förmåga och erfarenhet av incidenthantering? Då kanske denna tjänst är rätt för dig? Vi söker en Teknisk Servicedesk koordinator för uppdrag ute hos en av våra kunder i centrala Malmö. Ta chansen och bli en del av vårt framgångsrika konsultteam!
Som Teknisk Servicedesk koordinator arbetar du med att ge support till vår uppdragsgivare och dess användare via telefon, mail och fjärrstyrning. Du kommer ha en koordinerande roll med stort fokus på incidenthantering, databashantering, certifikathantering samt skriptning. Rollen är varierande och stundtals intensiv då vår kund verkar globalt. Administrativa uppgifter så som dokumentation är naturliga inslag i det dagliga arbetet
Teknisk kompetens:
Vi tror att du som söker har minst 3+ års erfarenhet inom Servicedesk arbete gärna med erfarenhet av en samordnande funktion. Du har en koordinerande förmåga och är van att hantera incidenter. Du kommunicerar på svenska och känner dig trygg i det engelska språket.
För att lyckas i rollen bör du ha kunskap i
• Windows Server
• Serverbaserade applikationer som Active Directory, Exchange, Lync och XenApp
• Microsoft GPO
• Extra meriterande om du har kunskap inom nätverk
Publiceringsdatum2017-08-24Dina personliga egenskaperVi tror att du som söker är en social och servicemedveten person. Du tar ansvar och är självständig i ditt arbete. Som person är du en sann problemlösare och ger inte upp förrän du löst problemet. Då arbetet emellanåt kan innebära ett högt tempo, trivs du när du utmanas i din yrkesmässiga roll.
För att trivas på AddPro söker vi dig som:
• Vill vara med på en resa mot utveckling och innovation.
• Är en teamspelare
• Har ett stort engagemang och en stark initiativförmåga.
• Inspireras av att driva utvecklingen framåt inom ditt specialistområde.
• Är idérik och vill hitta nya lösningar för att utveckla AddPro 's erbjudande.
AddPro är idag marknadsledande inom IT med drygt 170 anställda i Sverige. Våra kunder är medelstora till stora företag och statliga förvaltningar som har höga krav på kompetens och support. I detta team ges du en möjlighet att utvecklas med marknadens bästa medarbetare och kundprojekt. Du får uppleva ett starkt värdebaserat företag som brinner för innovation och förändring.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-09-24
Ange följande referens när du ansöker: Servicedesk koordinator Malmö
FöretagAddpro AB
AdressAddpro AB
Arenagatan 8B
21533 Malmö
KontorsadressArenagatan 8B
Jobbnummer 3659300
Observera att sista ansökningsdag har passerat.