Teknisk Kundsupport Till Dometic

Nexer Recruit AB / Säljarjobb / Tidaholm
2025-10-14


Visa alla säljarjobb i Tidaholm, Falköping, Hjo, Skövde, Tibro eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Nexer Recruit AB i Tidaholm, Falköping, Skövde, Tibro, Mullsjö eller i hela Sverige

Föreställ dig en arbetsdag där teknik möter affär, där du kombinerar smarta lösningar med skarpa kundinsikter för att skapa verklig effekt. Hos Dometic i Tidaholm får du använda din tekniska kompetens för att inte bara lösa problem, utan också bidra till försäljning, kundnöjdhet och långsiktiga relationer.
Här är ingen dag den andra lik, du får växa med uppgiften, utveckla din tekniska och affärsmässiga förmåga och samtidigt vara en trygg och kunnig partner för både kunder och kollegor.
DIN VARDAG Som Teknisk Kundsupport hos Dometic blir du en viktig länk mellan teknik, kund och försäljning. Du hanterar frågor, felsökningar och supportärenden via telefon, mejl och digitala plattformar, men din roll stannar inte där. Du arbetar också proaktivt för att stötta säljarna, identifiera kundbehov och bidra till nya affärsmöjligheter.
Du samarbetar tätt med kollegor inom teknik, service och försäljning, och tillsammans ser ni till att skapa nöjda kunder och driva försäljningen framåt. Vissa dagar sitter du djupt i tekniska detaljer, andra bjuder på dialog, kundmöten och problemlösning på plats.
I rollen förekommer även resor utifrån behov, till exempel i samband med utbildningar, kundträffar eller servicebesök - med flexibilitet, planering och kundfokus som ledord. Hos Dometic får du tillgång till kontinuerlig kompetensutveckling och utbildningar för att du ska kunna växa i din roll och bredda din tekniska och affärsmässiga förståelse.
VEM ÄR DU? Vi tror att du har hunnit samla på dig några års erfarenhet inom teknisk service, support eller reparation, och att du nu söker en roll där du får kombinera din tekniska kompetens med kundkontakt och försäljning.
För att trivas hos oss tror vi att du:
Har ett genuint tekniskt intresse och gärna utbildning eller erfarenhet inom service, reparation eller elektronik
Tycker om att ha kundkontakt och trivs med att arbeta proaktivt, du gillar att hitta lösningar och ser möjligheter till merförsäljning
Har god datorvana och gärna arbetat i Officepaketet, har du även erfarenhet av Dynamics 365 är det ett plus
Kommunicerar tydligt och professionellt på svenska och engelska, både i tal och skrift
Är strukturerad, positiv och trivs i samarbete med andra

VILL DU VETA MER? I den här rekryteringen samarbetar Dometic med Nexer Recruit, får du tjänsten kommer du att anställas av Dometic. Vid frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Amanda Eksell via e-post: amanda.eksell@nexergroup.com. Vi arbetar med löpande urval så skicka gärna in din ansökan så fort som möjligt, dock senast 2025-11-02.
OM DOMETIC Dometic är en global marknadsledare inom branschen för mobilt boende. Miljontals människor världen över använder Dometics produkter i utomhusmiljöer, bostäder och professionella sammanhang. Dometic befinner sig på en spännande resa. Vi har satt upp en ambitiös vision och är på ett uppdrag att möjliggöra för fler människor att komma närmare naturen.
Just nu söker vi fler kollegor till vårt team inom kundsupport. Vill du vara med och skapa framtidens kundupplevelse, bidra till ett starkt team och arbeta med produkter som gör skillnad för människor världen över? Då är det här din chans. Hos Dometic får du möjlighet att utvecklas, påverka och vara en del av något större.

Ersättning
Lön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2026-04-02
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Nexer Recruit AB (org.nr 556975-4970), https://nexerrecruit.com/

Arbetsplats
Nexer Recruit

Kontakt
Amanda Eksell
amanda.eksell@nexergroup.com
0707 43 41 73

Jobbnummer
9555792


 

Prenumerera på jobb från Nexer Recruit AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Nexer Recruit AB: