Teknisk inköpare till konsultbolag

Framtiden AB / Inköpar- och marknadsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Framtiden AB i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige

Har du en utbildning inom inköp och vill arbeta inom den tekniska sektorn? Vi söker dig som vill fördjupa dig inom inköp av tjänster och produkter inom teknik.

Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Skicka därför in din ansökan redan idag. Varmt välkommen till Framtiden!

Publiceringsdatum
2016-12-12

Arbetsuppgifter
I rollen som teknisk inköpare arbetar du parallellt i flera projekt för avdelningar inom olika tekniska discipliner så som processdesign, Plant Engineering, el, instrument och automation. Dina arbetsuppgifter består av inköp av entreprenader inom till exempel el, mekanik och rör. Du gör också inköp inom hårdvara som till exempel ventiler, pumpar och tankar. Du blir väl insatt i leveransvillkor för vardera områden. Utöver detta arbetar du också med inköpstidplaner, auditeringar och kontraktshantering.

Inledningsvis får du en gedigen introduktion av befintliga projektledare som idag arbetar med detta. Tanken är senare att du övertar detta och arbetar självständigt.

Exempel på arbetsuppgifter:
• Allmänna leveransbestämmelser NL09 samt NLM.
• International commerce terms.
• Utforma inköptidplaner.
• Göra auditeringar (granskning av leverantörer).
• Kontrakt- och avtalshantering, till exempel standardisering och utforma avvikelser.
• Daglig kontakt med projektledare och leverantörer.

Om företaget
Vår kund är ett av Sveriges ledande teknikkonsultbolag. Inom produktutveckling är de specialister på att utveckla sina kunders idéer till färdiga produkter. Till Göteborgskontoret letar de nu efter flera unga talanger. Mer information om vår kund ges vid intervjutillfället.

Vår kund erbjuder dig en flexibel och omväxlande arbetsplats där du är med och påverkar din vardag. Du har här stora möjligheter att utveckla dina kunskaper inom inköp och teknik.

Profil
Är du vår kunds nästa tekniska inköpare?

För att vara aktuell för tjänsten ser vi att du:
• Har en utbildning inom inköp.
• Kommunicerar flytande på svenska och engelska.
• Har goda kunskaper inom Word och Excel.

Det är meriterande om du:
• Har kunskaper inom entreprenadjuridik.
• Tidigare erfarenhet av inköp eller försäljning (kontrakt- och avtalshantering).
• Tidigare erfarenhet av auditeringar.
• Erfarenhet av Ms Project.

Eftersom du i denna roll är delaktig i flera projekt gäller det att vara strukturerad och ordningsam. Du har också kontakt med både externa och interna aktörer dagligen, därför ser vi också att du är utåtriktad, initiativtagande och inte rädd för att fråga. Rollen kräver också att du är självständig och driven för att komma vidare i projekten.

Om företaget
Som anställd på Framtiden kan du känna dig trygg. Samtliga våra tjänster omfattas utav kollektivavtal vilket ger dig avtalsenliga villkor gällande semester, lön, pension, sjukfrånvaro etc.
Som anställd på Framtiden får du alltid en personalansvarig som finns tillgänglig för dig under hela anställningsperioden. Dennes uppgift är att hjälpa dig att utvecklas i din yrkesroll samt att säkerställa att du trivs på din arbetsplats.

Framtiden finns till för att världen behöver fler bra företag. Vi levererar personal till företag och samtidigt ger vi jobb till människor. Vi lever efter våra värderingar som är Glädje, Enkelhet och Kör! Vi är specialister på att rekrytera Unga Talanger, dvs personer som är i början av sin karriär, till rätt företag. Framtiden finns på sju orter i Sverige och är ett av Sveriges snabbast växande företag.

Framtiden AB arbetar med både bemanning och rekrytering och vår idé är att minska avståndet mellan utbildningen och arbetslivet. Vi gör vad vi heter - hjälper våra kunder till en bättre framtid genom den personal som vi förmedlar.

För denna tjänst kommer du under en inledande period vara anställd genom oss på Framtiden AB för att sedan gå över och bli anställd direkt hos kundföretaget.

Anställningsvillkor
Start: April eller tidigare.
Omfattning: Heltid, tillsvidare.
Placering: Göteborg

Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Skicka därför in din ansökan redan idag. Varmt välkommen till Framtiden!

Varaktighet, arbetstid
Heltid tillsvidareanställning

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-02-13
Ange följande referens när du ansöker: 9915
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Sofia Haugland Persson sofia.hp@framtiden.com 0735168990

Företag
Framtiden AB

Adress
Framtiden AB
Drakegatan 7
41250 Göteborg

Kontorsadress
Drakegatan 7, Göteborg

Jobbnummer
3209106

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Framtiden AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Framtiden AB: