Tekniker till Xenits Servicedesk
Xenit AB / Supportteknikerjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Xenit AB i Göteborg,
Stockholm eller i
hela Sverige På Xenit arbetar vi med moderna digitala tjänster och är specialister inom molnlösningar, säkerhet och mobila arbetssätt. Vi är ca 40 medarbetare som arbetar tillsammans i våra fina lokaler på Kungstorget 7 mitt i centrala Göteborg.
Är du teknikintresserad och gillar att lösa problem? I vår Servicedesk får du vara med och stötta dina kollegor, hjälpa våra kunder med den senaste tekniken och få möjligheten att ta certifieringar.
VEM ÄR DU?
Vi söker dig som har varit IT- och teknikintresserad så länge du kan minnas. Kanske fick du din första dator redan som liten och det är till dig din familj eller vänner ringer när de får problem med sin dator? På Xenit är vi väldigt måna om våra kunder och vi tror att du precis som oss älskar att ge bra service och att hjälpa våra kunder med deras problem. Du stöttar även dina kollegor och hjälper till där det behövs kring det tekniska på kontoret.
TEKNIKER I XENITS SERVICEDESK
Vi tror att du är en trygg person som ser långsiktigt på din roll i Servicedesk och gillar att hjälpa till och ge bra service oavsett om det är mot kunder eller kollegor. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer vara att ge Xenits kunder bästa möjliga service genom 1st line support över mail och telefon samt att underlätta felsökning för Xenits specialister. Du arbetar aktivt med att korta ner felsökningsprocesser och testar och utvärderar kontinuerligt nya program och produkter.
DINA ARBETSUPPGIFTER
First line-ansvar för utvalda kunder
Övervakning av larm i OP5 Monitor
Support och installation hos kund
Kontinuerligt dokumentationsarbete
Grundinstallation av hård- och mjukvara
Tekniska utredningar av nya lösningar och paketeringar
Rådgivning till kollegor i felsökning- och installationsfrågor
Ärendehantering, fjärrstyrning och felsökning tillsammans med kund
FÖRKUNSKAPSKRAV
Relevant eftergymnasial utbildning och/eller arbetslivserfarenhet inom IT
Flytande svenska och engelska i tal och skrift
Tidigare erfarenhet från kundsupport/helpdesk
MERITERANDE
Tidigare erfarenhet inom Citrix och/eller Microsoft produktutbud
Kunskaper inom övervakningsprodukter
Kunskaper inom automatiserad klienthantering
Certifieringar inom relevanta områden
FÖRMÅNER
Vi har ett fint förmånspaket för våra anställda som bland annat består av friskvårdsbidrag, afterworks, centrala lokaler, mentorskap, teknikpott, betalda certifieringar, utbildning, ergonomiska arbetsplatser och mycket mer. Vi berättar gärna mer om vårt förmånspaket under ett första möte.
TILLSÄTTNING OCH ANSÖKAN
Tjänsten är heltid, tillsvidare med 6 månaders provanställning. Intervjuer sker löpande så vänta inte med att skicka in din ansökan. Rekryteringsansvarig på Xenit kommer att finnas tillgänglig för frågor från och med den 7 januari 2020.
Xenit är en IT-partner som levererar säkra och moderna digitala tjänster. Vi inspirerar, utmanar och vägleder företag till en högre nivå av digitalisering. Välkommen till Xenit! #Xenit1337 #UnboxYourBusiness
I den här rekryteringen undanbeder vi oss vänligen all kontakt från rekryteringsföretag och annonseringstjänster.
Publiceringsdatum2019-12-20Så ansöker duSista dag att ansöka är 2020-01-19
Klicka på denna länk för att göra din ansökanAdressXenit AB
Kungstorget 7
41117 Göteborg
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Xenit AB (org.nr 556762-2120)
Kungstorget 7 (
visa karta)
411 17 GÖTEBORG
Jobbnummer 5013256
Observera att sista ansökningsdag har passerat.