Tekniker för drift och 2nd line support
Arena Personal AB / Supportteknikerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Arena Personal AB i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Arena Personal AB
Publiceringsdatum2012-02-28Om företagetVår kund är en global attraktiv aktör inom mode och textilbranschen. Du kommer att jobba centralt i Stockholm och arbetstiderna är dagtid 8-17 och heltid.
Beräknad start 12 mars och uppdraget förväntas pågå initalt 6 månader med chans till förlängning.
Dina arbetsuppgifterUppdragsbeskrivning:
Tekniker för drift och 2'nd line support av applikationslagret som ligger ovanpå WebSphere.
I dagsläget fyra applikationer med relativt hög prioritering.
Rollen innebär att du ingår i ett nystartat team som skall ta över applikationsdriften av de fyra systemen som bygger på WebSphere plattformen som har en egen drift situation.
Här ingår dokumentation, säkerställa berörda systemets driftstatus, kommunikation med systemansvariga, utvecklare och med representanter från plattformen, samt löpande arbeta med förbättringar i drift och supportprocesserna.
• Applikationsdrift och övervakning.
• Dokumentation.
• Installation av applikatorisk servermjukvara och uppdateringar.
• Hantera incidents, Questions och Service Requests.
• Samordning och kommunikation med övrig infra, drift och supportorganisation.
• Aktivt arbeta för löpande förbättringar av drift och supportfrågor.
• Problemanalys, dvs analys av incidenthistorik och utredningar kring underliggande problem. samt identifiera möjliga förbättringar av driftsituationen.
Profil• Skall-krav:
o Tekniker med bred kompetens, inkl support, incidenthantering, felsökning, problemhantering.
o Van vid att jobba med applikatorisk drift i stora miljöer.
o Bred teknisk infrastrukturell grundkunskap.
o Erfarenhet av arbete med drift och support enligt ITIL.
o Minst admin utbildad i WebSphere nivå 2
Bör-krav:
o Erfarenhet av arbete i stödsystem för IT Service Management och ärendehantering
Meriterande:
Verktygskompetens meriterande
Verktyg/mjukvara:
• Monitoring
• Windowsbaserade system
• HP Service Manager
Övrig informationSom person du är serviceinriktad, drivande och engagerad. Arbetet kräver självständighet, förmåga att lätt ta kontakt och "nätverka".
Du har förutom svenska också god kunskap i engelska (tal och skrift)
Om företagetArena Personal är experter på rekrytering och bemanning. Vi är verksamma över hela landet och har rätt storlek för att leverera de mest komplexa volymuppdragen och är tillräckligt nära marknaden för att hitta unika kompetenser. Vi är din personliga bemanningspartner. Som en del av Aktriva-koncernen, där även Arbetslivsresurs ingår, är vi en komplett HR-partner som erbjuder organisationsutveckling, omställning, rehabilitering, rekrytering och bemanning.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2012-03-11
Ange följande referens när du ansöker: 396
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktOla Nordin, 08-587 117 34
FöretagArena Personal AB
AdressArena Personal AB
Box 30117
10425 Stockholm
Jobbnummer 1170804
Observera att sista ansökningsdag har passerat.