Technical Training Coordinator
Alstom Transport AB / Pedagogjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla pedagogjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Alstom Transport AB i Stockholm,
Botkyrka,
Upplands-Bro,
Södertälje,
Eskilstuna eller i
hela Sverige Job ID: 410866
Vill du bli en del av ett mycket skickligt team i en stärkande, entusiastisk och utmanande atmosfär?
Låter möjligheten att vara en del av ett team som formar framtiden för moderna transportlösningar spännande? Om ja, då är denna tjänst för dig! Ansök idag!
Alstom, söker just nu en ambitiös och driven Service Technical Training Coordinator som kommer att sköta hanteringen av flera utbildningsprogram och tekniska kurser inom Alstom Service Sweden.
Placeringsort är Stockholm
Vill du jobba på ett världsledande företag i järnvägsbranschen?
På Alstom Service Sweden Technical Training Team
är vi stolta över att kunna tillhandahålla en stor del av utbildningen internt.
De utbildningar som medarbetare får säkerställer att företaget uppfyller de säkerhetskrav som ställs av Transportstyrelsen, Trafikverket och övriga kunder.
Du får 4 kunniga och erfarna kollegor, som alla har olika fokusuppgifter.
Dina arbetsuppgifter innebär att genom samordning och kommunikation med interna och externa kontakter säkerställa att alla medarbetare får den utbildning som behövs i arbetet.
Du kommer hantera utbildningsförfrågningar från de interna intressenterna inom företaget - såsom platschefer, medarbetare och instruktörer - och bokningar med externa utbildnings- och kursleverantörer för att planera kurstillfällen. Dina verktyg är mail- och uppföljningsmöten.
Ditt dagliga ansvar innebär att säkerställa kundnöjdhet och koordinera order- och inköp av externa kursleverantörer, samt registrering av inkommande certifikat i för ändamålet specifikt system.
Huvudsakliga arbetsuppgifter och ansvarsområden:
Hantera utbildningsförfrågningar enligt affärskraven för Alstoms serviceorganisation och depåer, i samordning med platscheferna, lokala platsutbildare och externa utbildare.
Sköter de flesta uppgifter via mailkommunikation och med hjälp av regelbundna uppföljningsmöten, såsom utbildnings- och kursförfrågningar, anmälningar och avbokningar.
Registrera medarbetardeltagande per kurs/utbildning via insänt certifikat i för ändamålet avsett system som har funktion att hålla koll på repetitionsdatum/förfallna intyg.
Skapa regelbundna rapporter om aktiviteter och dela rapporter om repetitionsdatum/förfallna intyg per utbildning/kurs med depå-/platscheferna vid regelbundna möten, som initieras av depå/platschefer.
Säkerställer professionell leverans av utbildningssessioner genom att följa interna processer, standarder och verktyg som är lämpliga för planering och distribution av utbildningssessionerna enligt specifikation av platscheferna och lokala utbildare/instruktörer.
Uppdatera utbildningsprocessen och personalutbildningsdata med hjälp av givna system
(ALPS, Competence Tool, utbildningsutvärderingar).
Vara ett stöd till deltagare, utbildare och linje- och personalchefer under processen
Dagligt ansvar för att säkerställa kundnöjdhet.
Utför kontrollerande aktiviteter och prestationsmätningar för organisationens högsta ledning.
Månadsrapportering och övrig rapportering gällande administrerad utbildning.
Vem är du?
Vi söker dig som har stort intresse för administrativa processer och har tidigare affärsadministrativ erfarenhet.
Du är strukturerad, analytisk, noggrann och har en god organisatorisk förmåga.
God samarbetsförmåga och lyhördhet är en förutsättning, men även förmåga att arbeta självständigt. Du är serviceinriktad, flexibel och stresstålig och kan arbeta med deadlines.
Du har en god kommunikativ förmåga och kan uttrycka dig tydligt och väl i
tal såväl som i skrift. Dessutom ska du kunna driva och samordna arbetet på ett rättssäkert sätt. Som person är du drivande, framåt samt initiativrik.
Vidare får du gärna ha ett allmänt tekniskt och/eller järnvägsintresse och en förmåga att koordinera flera uppgifter samt hantera oväntade/snabba förfrågningar.
Vi kommer att lägga stor vikt vid bedömningen av personlig lämplighet för rollen.
Erfarenhet och utbildning
För att passa i tjänsten har du:
Avslutad gymnasieutbildning inom lämpligt område eller motsvarande erfarenhet
Erfarenhet av koordinerande roll, administrativa processer och affärsadministration.
Behärskar svenska och engelska flytande i tal och skrift.
God systemvana inom Officepaketet och något kompetenshanteringsverktyg.
Meriterande om du har högskoleutbildning eller utbildning från yrkeshögskolan inom företagsekonomi/affärsadministration (Business Administration)
Publiceringsdatum2023-03-30Så ansöker duHar du den erfarenhet vi letar efter och vill du bidra till att utveckla en redan spännande arbetsplats? Ansök gärna så snart som möjligt. Ansökningarna behandlas löpande, därför kan platsen komma att fyllas redan före sista ansökningsdag.
Välkommen med din ansökan!
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2023-04-29
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Alstom Transport AB (org.nr 556058-9094)
Arbetsplats Alstom Transport
Jobbnummer 7606586
Observera att sista ansökningsdag har passerat.