Technical Support till Philips Healthcare
Bravura / Supportteknikerjobb / Stockholm
2013-12-19
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Technical Support till Philips Healthcare" (publicerad 2014-01-23) ⬅️
Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Bravura i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Om Bravura:
Bravura levererar rekryterings- och bemanningslösningar inom hela tjänstemannaområdet, över hela landet.
Vårt mål är att förenkla rekryteringsprocessen, både för dig som söker nytt jobb och för de företag som vill anställa nya medarbetare. Genom att hålla en tydlig dialog, vara snabba och anpassningsbara samt med en passion för det vi gör säkerställer vi en framgångsrik rekryteringsprocess för alla parter.
Publiceringsdatum2013-12-19FöretagetPhilips är ett globalt företag inom hälsa och välbefinnande som fokuserar på att förbättra människors liv genom innovationer inom områdena Healthcare, Consumer Lifestyle och Lighting. Philips huvudkontor ligger i Nederländerna och företaget har ca 118 000 anställda i mer än 100 länder. Företaget är marknadsledande inom hjärt- och akutvård, vård i hemmet, energieffektiva ljuslösningar och applikationer, tandvård samt rakning och grooming för män.
Inom affärsområdet Philips Healthcare - Informatics Nordics arbetar ca 350 personer. Healthcare är ett expansivt affärsområde som tillhandahåller patientövervakningssystem inom bland annat radiologi, kardiologi och akutsjukvård. Till nordiska huvudkontoret i Kista söker vi två Technical Consultants.
Dina arbetsuppgifterI rollen som Technical Support kommer du att arbeta med leveransprojekt av Philips marknadsledande mjukvarulösningar och applikationer inom RIS och PACS. Du utgår från kontoret i Kista och arbetar både med remote support av lättare ärenden samt besöker sjukhusen vid svårare supportärenden. I arbetsuppgifterna ingår också medverkan vid implementation, kontakt med hårdvaruleverantörer och genomförande av produktdemonstrationer. Du arbetar med parallella projekt inom den Skandinaviska marknaden och agerar teknisk support gentemot Philips kunder.
Kvalifikationer• Några års erfarenhet som Technical Support, gärna inom sjukhusmiljö
• Eftergymnasial utbildning motsvarande inom IT, medicinteknik eller motsvarande
• Kunskaper inom Microsoft, UNIX och Linux operativsystem
• Goda kunskaper i Client/Server-lösningar, databaser och SQL
• Kunskaper inom HIS/RIS PACS
• Kunskaper inom HL7 och DICOM (meriterande)
• Certifiering inom ITIL (meriterande)
• Flytande språkkunskaper i Svenska och Engelska, annat nordiskt språk är meriterande
Dina personliga egenskaperVi söker dig som är kommunikativ med ett stort driv och hög energinivå. Du trivs i konsultrollen och tycker om att arbeta i team. I gengäld erbjuds du på Philips goda utvecklingsmöjligheter, personalförmåner samt möjlighet att arbeta med marknadsledande produkter i ett expansivt affärsområde.
Övrig information:
Start: Omgående eller enligt överenskommelse
Plats: Stockholm
Lön: Fast lön enligt ök.
Kontakt: Bravura, tel. 08-400 240 50
Sökord: Technical Consultant, konsult, IT, medicinteknik, HIS, RIS, PACS, DICOM, sjukhus, Medicinsk teknik, informationssäkerhet, systemförvaltning, Applikationskonsult, applikation, Application Consultant, medicinteknik, patientövervakning, implementation, remote support, medtech
Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval av ansökningar.
Arbetstider och omfattningTillsvidare
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2014-01-19
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktEva Gustafsson
FöretagBravura
AdressBravura
Långholmsgatan 27
11733 Stockholm
Jobbnummer 1733457
Observera att sista ansökningsdag har passerat.