Technical designer marketing technology

Svenska Spel / Marknadsföringsjobb / Solna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla marknadsföringsjobb i Solna, Sundbyberg, Stockholm, Danderyd, Lidingö eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Svenska Spel i Solna, Sundbyberg, Stockholm, Gotland, Jönköping eller i hela Sverige

Svenska Spel är Sveriges ledande spelbolag, med ett brett erbjudande inom turspel, sportspel och kasino, med välkända varumärken som Triss, Lotto och Stryktipset. Utifrån ett uppdrag från svenska staten och bolagets värdegrund, är visionen att spel ska vara till glädje för alla. Det uppnås genom att erbjuda bra och ansvarsfulla spelupplevelser. Svenska Spel är också landets största sponsor av svensk idrott, på såväl elitnivå som gräsrotsnivå. I koncernen ingår Casino Cosmopol med Sveriges fyra internationella kasinon. Bolaget har cirka 2 100 anställda med huvudkontor i Visby. För mer information, besök www.svenskaspel.se

Med starkt kund- och digitalt fokus i en organisation som nu storsatsar på digital kundbearbetning

Marketing technology är mixen av marknadsföring och teknologi och nyckelord för denna roll. Vi söker dig som operativt kan leda vår digitala kundbearbetning ur ett tekniskt perspektiv. Vi tror att du förstår hur marketing automationverktyg optimeras samtidigt som den kommersiella nyttan maximeras, men också vill vara med att driva förbättringar inom IT/teknologi för hela CRM området. Du är med och effektiviserar våra digitala kunddialoger samt bidrar till att vi genom kundinsikter skapar en önskad kundbasförflyttning. Har du varit med och implementerat infrastruktur för egna och externa direkta kanaler för datadriven kundbearbetning blir vi extra glada att få just dig ombord. I utbyte kommer du till ett företag där CRM är satsningsområde de närmaste åren, och där CRM proaktivt skall driva intäkter samt utveckla 1:1 kundkommunikation och säkerställa att kunderna får rätt budskap, via rätt kanal och vid rätt tidpunkt. Huvudsakliga kanaler är de digitala med ett starkt fokus på de nya möjligheter som ges via marketing automation plattformar.

Publiceringsdatum
2017-10-02

Dina arbetsuppgifter
Konkreta arbetsuppgifter innebär bland annat att skapa en liten grupp som hanterar hela marketing technology området på Svenska Spel, samt säkerställa att kunskapen om de digitala möjligheterna sprids i organisationen. Du är som vår technical designer ytterst ansvarig för marketing technology och säkerställer 1:1 kommunikation omnikanalt. Du kommer att arbeta med teknisk utveckling och delta i implementering av nya digitala lösningar som möjliggör nya typer av digitala kunddialoger. Då en stor del av din tid kommer att läggas på att utveckla och optimera teknik som möjliggör digitala kunddialoger har du ett starkt intresse för data och brinner för att arbeta med datadriven marknadsföring. Du utvecklar och kravställer på tekniken som realiserar behoven, du är förvaltningskedarens motpart och den som kravställer för att CRM-arbetet tekniskt och på daglig basis fungerar. Du planerar för drift, förvaltning och nyutveckling inom systemområdet för CRM inom det funktionsområde som är etablerat. Du kommer även bygga flöden och målgruppsträd vid behov tillsammans med kampanjtekniker dvs jobba hands on till och från i vårt kampanjverktyg.

Erfarenhet

• Högskoleexamen inom datateknik, systemvetenskap eller kunskaper och lång erfarenhet inom kampanjteknik/systemstöd inom CRM.
• Flera års erfarenhet inom området IT/MF.
• Du har en teknisk bakgrund, har ett stort teknikintresse liksom förstår affärsvärdet av datadriven kundbearbetning.
• Du har troligen arbetat i ett företag inom business to consumer med en stor kundbas och många kanaler och kundinteraktioner i rollen som tex marketing automation specialist, systemansvarig, superuser kampanjverktyg eller i roller som kavlar upp ärmarna och löser de dagliga utmaningarna för CRM kopplat till teknik/IT.

Dina personliga egenskaper
För att trivas hos oss gillar du förändring, högt tempo och du klarar att ha många olika aktiviteter som pågår samtidigt. Du är strukturerad och kan planera och organisera flera samtidigt pågående aktiviteter. Kvalitet och resultat är viktigt för dig liksom att upplevas pragmatisk och relationsorienterad. Samtidigt är du driven och målinriktad med ett mindset att "allt är möjligt".

Rollen ingår i Kund & Marknadsavdelningen på Svenska Spel och du rapporterar till chefen för CRM. Placering för tjänsten är i nya lokaler anpassade för Svenska Spel i Arena staden/Solna eller på vårt huvudkontor i Visby. Resor till båda orterna ingår på veckobasis.

Kontaktuppgifter

Har du frågor om tjänsten eller Svenska Spel kontakta rekryterande chef Jeanette Eliasson jeanette.eliasson@svenskaspel.se eller 070-0874503

Så ansöker du
Välkommen med din ansökan! Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan tas bort innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen - så ansök redan idag!

Varaktighet, arbetstid
• -

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-10-14
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Ulrika Ekbohm

Företag
Svenska Spel

Adress
Svenska Spel
Norra Hansegatan 17
62100 Visby

Kontorsadress
Norra Hansegatan 17

Jobbnummer
3728000

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Svenska Spel

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Svenska Spel: