Technical Account Manager sökes till Nordlo Umeå/Lycksele/Örnskö

Nordlo Improve AB / Datajobb / Umeå
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla datajobb i Umeå, Vännäs, Nordmaling, Vindeln, Robertsfors eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Nordlo Improve AB i Umeå, Örnsköldsvik, Skellefteå, Lycksele, Bollnäs eller i hela Sverige

Inledning:
Vi söker dig som vill arbeta med en eller flera av våra större kunder där du blir en stor del av kundens IT och deras resa framåt.

Vi söker dig som vill vara en outsourcad teknikchef från vårt håll och en tydlig rådgivare till våra kunder. Där du både arbetar operativt och strategiskt, där du får arbeta både i vardagen och ta del av kundens resa och planera deras IT framåt.

Som TAM (Technical Account Manager) ansvarar du för att främja god kunddialog och det är ditt ansvar tillsammans kundteamet att sköta drift, utveckling av kundens miljö som ofta innehåller servrar, nätverk, datorer, databaser etc.

Hos Nordlo Elevate arbetar vi för att ha kul och för få fortsätta utvecklas. Det är Nordlos signum att måna om kunderna och föreslå/återkoppla snabbt med bra lösningar på kundernas beställningar eller frågor. Vi strävar efter att dra nytta och lära av alla våra erfarenheter vilket tillsammans med vår tekniska kompetens gör att vi kan agera proaktivt och erbjuda våra kunder rätt service samt förslag på förbättringar som stödjer just deras verksamhet.

Vi arbetar ständigt för att hitta medarbetarens drivkrafter och har en tydlig strategi för att utveckla medarbetarna inom tekniken men även som människor. Nordlo ger dig mandat att påverka vad och hur arbetet ska göras i vardagen samt driva utvecklingen inom ditt ansvarsområde.

Nordlo Elevate har idag 55 anställda. Nordlo ser positivt på att kvinnor söker tjänsten och det finns ett uttalat mål att öka jämställdheten på företaget.

Information om tjänsten

Vanliga uppgifter du gör i vardagen:

- Drift och utveckling av kundens IT-miljö.
- Dialog med kund och användare.
- Rådgivning internt och externt.
- Lösa eskalerade incidenter.
- Lösa komplexa problem i kundernas miljöer.
- Design och implementation av nya tekniska lösningar.

Vi söker dig som har:
Gärna har några års erfarenhet av liknande tjänster. Till exempel har du kanske arbetat som systemtekniker men vill ta klivet att ha mer kunddialog och möjligheten att påverka vars våra kunder ska i deras digitaliseringsresa.

Kanske har du arbetat som databasadministratör men söker nya utmaningar och kunna bredda dig inom tekniken.

Eller så har du arbetat som servicetekniker och känner att få kliva på en ny resa och utvecklas vidare.

Vi och våra kunder arbetar mycket med olika typer av Windowsmiljöer och olika typer av nätverksmiljöer. De flesta av våra kunder köra Microsoft 365 produkter.

Vi har eget datacenter och driftsätter våra kunders servrar, backuper etc. där vi kör olika tekniker såsom Hyper-V, VMware, Nutanix, Veeam, Microsoft 365, Linux och ConnectWise.

Varaktighet, arbetstid
Fyll endast i vid deltid. Tillträde: Omgående eller enligt överenskommelse Tillsvidareanställning

Publiceringsdatum
2021-11-02

Ersättning
Månadslön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2021-12-02
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Nordlo Improve AB

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2021/98".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Nordlo Improve AB (org.nr 556271-9129)

Arbetsplats
Umeå/Lycksele

Kontakt
Micael Östergren
0950-27705

Jobbnummer
6088179

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Nordlo Improve AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Nordlo Improve AB: