Teamsamordnare - driftstöd och utveckling

Göteborgs kommun / Fastighetsskötarjobb / Göteborg
2023-10-02
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Teamsamordnare - driftstöd och utveckling" (publicerad 2023-12-13) ⬅️


Visa alla fastighetsskötarjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Göteborgs kommun i Göteborg, Härryda, Tjörn, Alingsås, Uddevalla eller i hela Sverige

Förvaltningen ansvarar för att planera, leverera, förvalta och utveckla de lokaler och lokalbehov som finns inom Göteborgs Stad. Genom detta får stadens förvaltningar de lokaler som behövs. Vi är en av Sveriges största förvaltare av offentliga lokaler. På förvaltningen arbetar cirka 630 personer.

Göteborg befinner sig i den mest omfattande utvecklingen i modern tid. Göteborgs Stad har sedan årsskiftet 22/23 en ny organisation för stadsutveckling. Syftet med förändringen är att skapa en mer sammanhållen stadsutvecklingsprocess, i såväl planering, genomförande som förvaltning av staden. Förändringen ska bidra till ökad effektivitet och transparens i arbetet med stadsutveckling för boende, besökare och näringsliv.

Göteborgs Stad arbetar utifrån demokratins värdegrund. Den avspeglar sig i stadens fyra gemensamma förhållningssätt; Vi vet vårt uppdrag och vem vi är till för, Vi bryr oss, Vi arbetar tillsammans och Vi tänker nytt.

Publiceringsdatum
2023-10-02

Arbetsuppgifter
Avdelningen drift och underhåll ansvarar för tillsyn, reparation samt drift av områdena utemiljö, byggnad och installationer över tid med god teknisk status och nöjda kunder. Detta uppnås genom ett nära samarbete med kund, förvaltningens övriga avdelningar samt andra organisationer i staden. Avdelningen ansvarar för att genomförandet av besiktningar som myndigheter kräver samt bidrar till utvecklingen av energisparåtgärder. Vi utför de uppdrag som beställs av våra kunder.

Enheten driftstöd och utveckling ansvarar för förvaltning och utveckling av fastighetsautomation. Enheten samordnar och utvecklar de centrala och övergripande funktioner för verksamhet energi och innemiljö och tillhandahåller administrativt stöd och besiktningar som myndigheterna kräver.

Arbetsuppgifter
Som teamsamordnare kommer du att samordna, vägleda och coacha våra fastighets- och drifttekniker i deras dagliga arbete. Du fungerar som stöd i tekniska frågor, ansvarar för arbetsmöten och som resurs mellan enhetschefer och din grupp. Detta innebär att du ansvarar för planering och uppföljning av områdets operativa arbete, både akuta och planerade uppdrag. Du hanterar frågor såsom avtal, ärendehantering, driftronder och omvärldsbevakning.

Du ska fungera som stöd till enhetschef med uppföljning av verksamheten, samordna funktioner på områdesnivå, säkerställa och följa upp rutiner ur både ett ekonomiskt och ett verksamhetsperspektiv. Du fungerar som kontaktperson både internt och externt på uppdrag av våra enhetschefer. Vidare medverkar du aktivt till utvecklingsarbetet genom att delta i referensgrupper och i förvaltningens arbete med ständiga förbättringar. Du sitter med i energi och innemiljös ledningsgrupp.

Kvalifikationer
Vem söker vi?
Du som söker har relevant eftergymnasial utbildning eller gymnasium med bred och gedigen arbetslivserfarenhet. Du har praktisk erfarenhet av arbete med tekniska installationer i fastigheter. För oss är det en stor fördel om du har tidigare erfarenhet av liknande samordningsuppdrag.

Som medarbetare på serviceavdelningen ser du till organisationens och hyresgästens bästa ur ett helhetsperspektiv. Du har ett lösningsorienterat förhållningssätt där du är lyhörd och tydlig i kommunikationen med andra. Du har en god social kompetens och agerar flexibelt. För att vara framgångsrik som teamsamordnare behöver du ha ett coachande förhållningsätt, vara handlingskraftig och utåtriktad.

För att lyckas i rollen behöver du ha god IT-vana (Office-paketet) och det är meriterande om du har vana av att ha arbetat med fastighetssystemet Xpand. Vidare är du duktig på att prioritera samt arbeta strukturerat med god kvalitetsmedvetenhet. Meriterande är också erfarenhet av ekonomisk uppföljning, avtal samt förståelse av LOU.

För denna tjänst behöver du ha B-körkort.

ÖVRIGT
Vi erbjuder en arbetsplats i utveckling och med framåtanda. Våra medarbetare har breda och varierande kompetenser. Vi arbetar i trevliga lokaler och erbjuder medarbetarförmåner såsom flexibel arbetstid, friskvårdsbidrag och cykelförmåner. Möjlighet finns att delvis arbeta hemifrån. Stadsfastigheter arbetar för ett hållbart arbetsliv där du ska kunna kombinera ett spännande och givande arbetsliv med ett rikt liv också utanför arbetet. Vi strävar efter att ha en jämn fördelning mellan kvinnor och män och en spridning när det gäller ålder på enheten. Vi vill att våra arbetsplatser ska präglas av öppenhet och respekt för olikheter och vi tror att mångfald bidrar till att utveckla vår verksamhet.

Till dig som företräder bemannings- och rekryteringsföretag: Vi undanber oss vänligt men bestämt erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-10-29
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "C156895".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Göteborgs Kommun (org.nr 212000-1355)

Körkort
För detta jobb krävs körkort.

Arbetsplats
Göteborgs Stad , Stadsfastighetsförvaltningen

Kontakt
Enhetschef
Johanna Höyer
031-3681171

Jobbnummer
8157708

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Göteborgs kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Göteborgs kommun: