Teamledare-ordermottagning

Randstad AB Stockholm / Inköpar- och marknadsjobb / Stockholm
2010-11-26
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Teamledare-ordermottagning" (publicerad 2010-12-30) ⬅️


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Randstad AB Stockholm i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

För kunds räkning söker vi nu en person som vill jobba i en arbetsledande roll men med stor delaktighet i det operativa arbetet.

Publiceringsdatum
2010-11-26

Dina arbetsuppgifter
Din främsta arbetsuppgift kommer att innebära att styra och driva det dagliga arbetet vid kundorderavdelningen framåt. Detta innefattar bland annat att säkerställa leveranser och information till kund, planera orderflöde till lagerpersonal via 3PL, driva logistikmöten, ansvara för rapportering av leveransprecision och ledtider etc. Ditt huvudsakliga arbetsverktyg kommer att vara Visma, varför du måste ha erfarenhet av och ett genuint intresse för att arbeta i affärssystem.
I din roll som Teamledare kommer du att ansvara för en grupp om två personer. Det kommer att vara ditt ansvar att coacha och stötta teamet i hur de ska lösa olika orderrelaterade frågor, ansvara för att kvalitetssäkra de olika processerna samt nå uppsatta leveransmål.
I ditt ansvarsområde ingår även att utveckla arbetet mot en ökad effektivitet och kvalitet genom uppföljning mot relevanta nyckeltal. I dina arbetsuppgifter kommer att ingå såväl operativa aktiviteter som långsiktiga projekt. För att lyckas i rollen krävs en hög grad av noggrannhet i det jobb du utför samt förmågan att snabbt växla mellan olika arbetsuppgifter i ett högt tempo - alltifrån fakturering och fraktupphandling till orderregistrering och tulladministration.
Vi erbjuder dig en dynamisk och inspirerande arbetsplats där samarbete, högt tempo och positiv framåtanda kännetecknar det dagliga arbetet. Vi erbjuder mycket eget ansvar och stora möjligheter att växa med företaget - det är bara du själv som sätter gränserna för din egen utveckling.
 Kravprofil
Framför allt är du en resultat- och lösningsfokuserad person med ett strukturerat arbetssätt. Du har ett stort intresse för logistikfrågor och tycker om att coacha dina medarbetare. Du har antagligen eftergymnasial utbildning inom logistik (KY eller motsvarande). 1-5 års erfarenhet från arbete inom logistik eller ordermottagning. Det är meriterande med goda kunskaper i Visma.
Du har en god förmåga att styra och driva arbetet framåt samt ser vikten av kontinuerlig rapportering och uppföljning. Vidare är du prestigelös, social och kundorienterad. Låter detta intressant?
Vi intervjuar löpande så skicka in din ansökan så snart som möjligt. Tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden är slut.
Vill du veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta Carin Wall på tel. 08-693 94 51 eller Joacim Älgevik 08-693 94 07.
 Vi ser fram emot din ansökan!

Arbetstider och omfattning
Heltid

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2010-12-26
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Ansökan sker via företagets webbplats.

Kontakt
Carin Wall, 08-693 94 51

Företag
Randstad AB Stockholm

Adress
Randstad AB Stockholm
Box 17193
10462 Stockholm

Jobbnummer
787849

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Randstad AB Stockholm

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Randstad AB Stockholm: