Teamledare / Team leader / Teknisk support / B2B
Bravura / Supportteknikerjobb / Karlstad
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Karlstad,
Hammarö,
Forshaga,
Grums,
Kil eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Bravura i Karlstad,
Nacka,
Arvika,
Hagfors,
Mariestad eller i
hela Sverige Om Bravura:
Bravura levererar rekryterings- och bemanningslösningar inom hela tjänstemannaområdet, över hela landet.
Vårt mål är att förenkla rekryteringsprocessen, både för dig som söker nytt jobb och för de företag som vill anställa nya medarbetare. Genom att hålla en tydlig dialog, vara snabba och anpassningsbara samt med en passion för det vi gör säkerställer vi en framgångsrik rekryteringsprocess för alla parter.
Publiceringsdatum2017-04-04FöretagetFöretaget är specialiserade inom systemintegration för IT och telekommunikation och har cirka 750 medarbetare på 21 orter i Sverige. De är en del av en stor koncern och en molnleverantör med de högsta certifieringarna som erbjuder sina kunder skräddarsydda IT-tjänster. Kulturen präglas av starkt teknikintresse och en hög servicenivå och företagets medarbetare har djup teknisk kunskap inom IT-infrastruktur. Företaget söker nu en teamledare till avdelningen för 1st line support där du blir en del av ett team som präglas av en god gemenskap och en vilja av att ständigt förbättras. Tjänsten är placerad i fina lokaler i centrala Karlstad.
Dina arbetsuppgifterSom teamledare arbetsleder du det dagliga arbetet på företagets 1st line support, där du också arbetar operativt som teknisk support. Teamledarrollen innebär att du delegerar och strukturerar arbetsuppgifter för avdelningen. Du arbetar i nära dialog med avdelningschefen, där du tar ett större ansvar då denne inte är på plats. Vidare identifierar du förbättringsområden är involverad i introduktionen och utbildningen av ny personal.
Utöver detta arbetar du som 1st line support med ansvar för den första kontakten med företagets företagskunder. Med din tekniska expertis levererar du lösningar utifrån dina kunders ärenden. Dina ärenden är av varierande karaktär och omfattar allt från mailinställningar till serverproblem och tar från ett par minuter till några dagar att lösa. Kunderna supportas över telefon och mail. Rollen innebär kontakt med flertalet interna funktioner och ditt främsta fokus är att arbeta för nöjda kunder och ett välfungerande arbetsteam.
Kvalifikationer• Avslutad gymnasieutbildning, gärna inom teknik eller IT
• Ett par års arbetslivserfarenhet inom teknisk support eller teknisk kundservice
• Du talar och skriver obehindrat på svenska samt har goda kunskaper i engelska
• Det är meriterande med erfarenhet av en ledande roll samt kunskaper inom Windows Server och Exchange
Vi tror att du som söker tjänsten är en person med tekniskt intresse som trivs i en roll där du strukturerar och driver ditt eget och andras arbete framåt. Att ta egna initiativ ser du som motiverande och du har viljan samt intresset att hjälpa andra. Du anstränger dig för att leverera lösningar och trivs i en social roll med många kontaktytor. Vidare har du har förmågan att ta dig an nya förhållningssätt och att få med dig andra människor i förändring.
Övrig information:
Start: Enligt överenskommelse
Plats: Karlstad
Lön: Enligt överenskommelse
Kontakt: Bravura,
info@bravura.se, tel. 08-40024050
Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!
Sökord: Teamledare, team leader, teknisk support, teknisk kundtjänst, teknik, IT, 1st line, first line, kundservice, service, Karlstad, konsult, heltid
Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare
ErsättningEnligt överenskommelse.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-05-05
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktGabrielle Svensson
gabrielle.svensson@bravura.se 08-40024050
FöretagBravura
AdressBravura
Hornsbruksgatan 28
11734 1780
KontorsadressHornsbruksgatan 28, 11734 Stockholm
Jobbnummer 3417974
Observera att sista ansökningsdag har passerat.