Teamledare Reservdelar/Returer

Rowico AB / Grovplåtslagarjobb / Halmstad
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla grovplåtslagarjobb i Halmstad, Laholm, Båstad, Falkenberg, Ängelholm eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Rowico AB i Halmstad, Stockholm eller i hela Sverige

Rowico är ett tredje generationens familjeföretag som har sina rötter i västkuststaden Halmstad. Vi designar skandinaviskt moderna möbler med både ett skäl och en själ. Med fokus på det sociala, både i att umgås och ur CSR-synpunkt, har vi sedan 1971 möblerat hem runt om i hela världen. Vi tror på en väl sammansvetsad organisation där alla lever efter värdeorden familj, trygghet och enkelhet. Hållbarhet är viktigt för oss och vi är mycket stolta över att sedan 2017 vara FSC®-certifierade. Läs mer på vår hemsida, rowico.se. Vad ingår i rollen? Vi söker en person som gillar att arbeta systematisk, är noggrann, van vid att arbeta i affärssystem och är van vid att ha kontakter såväl internt som externt. Tjänsten innefattar att planera den löpande verksamheten-, förbättra arbetssätten- och utföra de reella arbetsuppgifterna för reservdelar/returer. Det är viktigt att du har ett eget driv, är självgående och har en förmåga att lägga upp planer och genomföra dessa. Kunskap i Microsoft Office och truckkort är ett krav, vi använder affärssystemet Microsoft Dynamic Nav och det är ett stort plus om du har erfarenhet från detta system. Du ingår i teknikavdelningen som idag består 4 personer varav två arbetar med reservdelar/returer. Den mesta kommunikationen sker på svenska men det är meriterande om du även behärskar engelska i tal och skrift. Urval av arbetsuppgifter: Driva och dokumentera förbättringsarbete kring arbetssätt och system för reservdelar och returer i samarbete med övriga avdelningar.-Ansvarar för att fysiskt och administrativt hantera produktreturer.-Ansvarar för dokumentation av produktfel för returnerade produkter.-Ansvarar, i samarbete med inköp/logistikavdelningen, för att sammanställa dokumentation av fel (returer/reklamationer) som bedöms vara orsakade av leverantör.-Ansvarar för interndistribution och lagerhållning av returnerade varor.-Delansvarig gällande förberedelser kring företagets utförsäljningar. -Hjälper till vid behov på lager och med kvalitetsarbete tex ankomstkontroll, batchfel och stickprovskontroller. -Presenterar månadsvis de största orsakerna till att vi får returer.-Ansvarar för utskick till kund via posten, Schenker, UPS och andra lastbilsleveranser. -Vara delaktig i beslut om vilka reservdelar som ska beställas för nya produkter. -Samarbeta med inköp gällande inköp av reservdelar.-Ansvarar för att reservdelslagret inventeras och märks upp. -Extra emballering av artiklar som skall gå export. -Hjälper till vid behov vid mässor, shop in shop etc. Erfarenhet: Vi tror att du har några års erfarenhet från arbete på lager, hantering av materialflöden, reservdelhantering och reklamationshantering. Tjänsten är en tillsvidareanställning på huvudkontoret i Halmstad på heltid och provanställning kommer att tillämpas. Löpande rekrytering kommer att ske, så vi ser fram emot din ansökan snarast, dock senast den 31/5.

Publiceringsdatum
2019-05-14

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-05-31
Ange följande referens när du ansöker: Teamledare

Företag
Rowico AB

Kontorsadress
Remvägen 4 Kistinge

Jobbnummer
4787752

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Rowico AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Rowico AB: