Teamledare/Incident Manager

Region Gotland / Supportteknikerjobb / Gotland
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Gotland, Västervik, Valdemarsvik, Oskarshamn, Borgholm eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Region Gotland i Gotland, Oskarshamn eller i hela Sverige

Som en del av Region Gotland ansvarar regionstyrelseförvaltningen för strategisk planering och ärendeberedning, regional utveckling, koncernstyrning, internt stöd och service till regionens övriga förvaltningar samt kultur och fritidsverksamhet. Våra cirka 500 medarbetare månar om kvalitet och effektivitet.



Vilka är vi?
Avdelningen Digitalisering söker nu en Teamledare till enheten IT-Servicedesk.

Enheten tillhandahåller IT- och telefonisupport till regionens alla verksamheter. Vi har även hand om all support, underhåll och service på plats ute i Regionens verksamheter samt större delar av den yttre nätverksinfrastrukturen.

Publiceringsdatum
2022-09-01

Arbetsuppgifter
Förutom att vara del av första linjens supportfunktion där administration, support och dokumentation ingår så kommer du i rollen som teamledare ansvara för incidenthantering, daglig ärendeprioritering och utveckling av funktionen tillsammans med din enhetschef.

Vem är du?
Du har gymnasial utbildning och ITIL-certifiering. Du har flerårig erfarenhet inom IT-support. Det är meriterande om du har ledarskapsutbildning och tidigare arbetat som ledare, ITIL.

Du är en person med genuint intresse för kunder, service och deras frågeställningar samt har lätt att se problem och behov ur kundens perspektiv. I arbetet ställs höga krav på din förmåga att förmedla information tydligt och enkelt, både muntligt och skriftligt. I ditt resonemang har du enkelt att få andra att lyssna och du får ofta med dig gruppen.

Vidare så är du analyserande och har lätt för att identifiera ologiska lösningar och förutse problem samt ser till helheten och prioriterar utifrån övergripande strategier. I rollen som teamledare kommer du även hantera incidenter ur en ledande position. Då krävs att du har lätt för att uppmärksamma och ta tag i olösta problem, ta fram kort- och långsiktiga planer som är övergripande och realistiska samt följer upp hur arbetet går gentemot enhetens mål och avtal och samordnar resurser utifrån det.

Om Region Gotland

Region Gotland svarar för kommun- och landstingsuppgifter samt har det regionala utvecklingsansvaret på Gotland. Vi är nära 6700 engagerade medarbetare som genom våra 240 yrken tillsammans skapar ökad livskvalitet för öns invånare. Vill du också vara med och utföra Sveriges viktigaste jobb?

Gotland är en fantastisk plats att leva på, med ett rikt kulturliv, orörd natur och en kreativ entreprenörsanda. Vi är över 61 000 personer som har valt att bo här året om, och vi vill gärna bli fler!

Övrig information
Inom Region Gotland strävar vi efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar sökande med olika bakgrund och kön.

Vill du ha information om Gotland som plats att bo och leva på, läs mer på http://gotland.com/flytta-hit/

På Instagram kan du via @viarregiongotland följa våra medarbetare i sina dagliga arbeten.

Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: Enligt överenskommelse Tillsvidareanställning

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-09-29
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
REGION GOTLAND

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2022/945".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Region Gotland (org.nr 212000-0803)

Arbetsplats
IT-Servicedesk

Kontakt
Tom Kungs
0498269833

Jobbnummer
6937097

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Region Gotland

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Region Gotland: