Teamledare Big Ticket

Lowell Sverige AB / Chefsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla chefsjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Lowell Sverige AB i Göteborg, Stockholm eller i hela Sverige

Teamledare till Lowells Big Ticket

Ledarskapet på Lowell är en viktig hörnsten och en förutsättning för vår och alla medarbetares framgång. Brinner du för att inspirera och motivera andra? Trivs du med att leda mot gemensamma mål och visioner?

Vill du driva och utveckla ett av våra team på Collection Center? Då har vi en spännande utmaning för dig!

Ansök redan nu då vi intervjuar löpande. På intervjun kommer du bland annat få höra mer om hur det dagliga arbetet ser ut och våra förmåner som tål att jämföras.

Varmt välkommen med en ansökan!

Publiceringsdatum
2024-08-30

Om tjänsten
Inom Collection Center sker merparten av Lowells alla kundkontakter. Här tar man primärt emot kundkontakter men arbetar också mycket aktivt med att själva kontakta kund. Varje kontakt ska ge en stark kundupplevelse, vara effektiv, nyfiken och lösningsorienterad.


Avdelningen hanterar de flesta moderna kontaktkanaler inklusive web, sms, chatt, telefon, email och brev. Vårt Collection Center består av ca 70 medarbetare fördelat på olika team. Samtalen till vårt Collection Center och Big Ticket är många och kvalitet är det absolut viktigaste i vår verksamhet. Då arbetstempot är högt är det viktigt att klara av det utan att tumma på kvaliteten



På team Big Ticket arbetar erfarna medarbetare med stora fordringar. Både egenägda fordringar och för klient. I dagsläget arbetar Big Ticket i tre grupper för specialbearbetning av akter.



Huvudsakliga arbetsuppgifter

* Arbeta för att ge vår viktigaste tillgång, vår personal, rätt förutsättningar för goda prestationer
* Skapa ett inspirerande och utvecklande arbetsklimat och trivsel bland dina medarbetare
* Genom ett coachande ledarskap skapa engagemang och driv i ditt team för att nå kort- och långsiktiga mål
* Tydligt kommunicera riktning, mål och aktiviteter
* Säkerställa compliance och kvalitet i det dagliga arbetet
* Utveckla det dagliga arbetet och genomlysa teamets arbetssätt för att skapa struktur, uppföljning och effektivitet.
* Utmana processer, effektivisera och driva förändring är en naturlig del av vardagen
* Affärsmässighet



Du kommer att ha personalansvar för i dagsläget 8 personer och du kommer att rapportera till Head of Collection Center.



Vem vi söker
För denna tjänst krävs det att du har flerårig erfarenhet av inkassobranschen samt dokumenterad erfarenhet av att leda andra personer inom liknande sektor.



För att lyckas i rollen tror vi att det är viktigt att du har en stark kommunikativ förmåga, goda ledaregenskaper, vilja göra bra affärer och stort intresse för kundservice. Du arbetar med ett coachande ledarskap vilket innebär att du arbetar nära dina medarbetare med måldialoger, medlyssning och återkopplingssamtal genom att ge rak och tydlig feedback.



Du tar egna initiativ, är resultatinriktad och har en hög ambitionsnivå. Du har resultatansvar för ditt team samtidigt som det är självklart att ta stort ansvar för helheten. Vi lägger stor vikt vid din förmåga att leda andra människor. Dina arbetstider är för närvarande dagtid, måndag till fredag.



Vad vi erbjuder
Vi vill att våra medarbetare ska tycka att det är kul och meningsfullt att gå till jobbet. Vi vill se dig lyckas. Med planer, program och spännande karriärmöjligheter stöttar vi våra medarbetare till ständig utveckling. Vi erbjuder ett flexibelt hybrid arbetsliv där kontoret och arbete på distans kan växlas. Lite beroende på roll och uppgifter såklart.



Ledarskapet på Lowell är en viktig hörnsten och en förutsättning för vår och alla medarbetares framgång. Våra chefer brinner för att inspirera och motivera sina team mot vår gemensamma vision. Som chef får du stöd genom regelbundna ledarskapsutvecklingsprogram och workshops.



Lowell vilar på en stark värdegrund som är basen i allt vi gör. Denna värdegrund sammanfattas i våra fem värderingar som återspeglas i hur vi utför vår dagliga verksamhet och hur vi fattar beslut för att bidra till en hållbar och långsiktig ekonomi - för såväl företag som för deras kunder. Pioneering, Ambition, Compassion, Excellence och Responsibility - vill du läsa mer om dem så kan du gå in på vår karriärssida på www.lowell.se.

Så ansöker du
Vill du veta mer om tjänsten är du välkommen att ta kontakt med Head of Collection Center, Susanna Maras på mobiltelefon +46 735282460.

Ersättning
Not Specified

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-09-06
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "R014463".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Lowell Sverige AB (org.nr 556209-5363)

Jobbnummer
8871565

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Lowell Sverige AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Lowell Sverige AB: