Teamledare - Inkassohantering
Adecco Sweden AB / Företagsekonomjobb / Malmö
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla företagsekonomjobb i Malmö,
Burlöv,
Lomma,
Staffanstorp,
Vellinge eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Adecco Sweden AB i Malmö,
Burlöv,
Lomma,
Staffanstorp,
Vellinge eller i
hela Sverige Har du erfarenhet av inkasso- och kravhantering, betalningsplaner samt personalansvar? Värdesätter du kundfokus och god service? Är du en person med en förmåga att bygga upp verksamheter, leda team och se helheten? Då har vi tjänsten för dig!
För anställning hos kund söker vi Teamledare - Inkassohantering
Hur ser din arbetsdag ut?
Företaget vi rekryterar till befinner sig i ett mycket spännande läge där de utökar sina tjänster och produkterbjudande. Du som Teamledare till ett team blir en viktig spelare för företagets fortsatta framgång. Företaget erbjuder privatkunder och företag på den nordiska marknaden flexibla, trygga och prisvärda tjänster inom finansiering.
I rollen som Teamledare arbetar du nära dina medarbetare och ansvarar för att leda, samordna och prioritera uppgifterna inom ditt team om cirka 15 personer. Du ansvarar för personaluppföljning och medarbetarsamtal och i rollen ingår det att coacha dina medarbetare och säkerställa att dessa alltid har rätt kompetens och utbildas inom sitt område för att uppnå bästa resultat och servicenivå.
I dina arbetsuppgifter ingår att bygga upp effektiva arbetssätt och identifiera förbättringar i processer och system för att uppnå maximal effektivitet. Du förväntas kunna göra kontinuerliga analyser av resultat och nyckeltal samt etablera och underhålla goda relationer med säljare och kunder. Som Teamledare ska du självständigt kunna driva processer framåt och ständig förbättra verksamheten och hitta smidiga lösningar i en dynamisk miljö.
Här får du möjligheten att arbeta hos en seriös arbetsgivare och en arbetsplats som präglas av laganda, ansvarstagande och driv!
Vem trivs här?
För att lyckas i tjänsten krävs följande:
• Operativ erfarenhet av inkasso, inkasso- och kravhantering, betalningsplaner
• Svenska och engelska obehindrat i tal och skrift
• Minst 2 års erfarenhet av att leda ett team
• Erfarenhet av att analysera siffror, resultat och nyckeltal
• Erfarenhet av att bygga upp effektiva arbetssätt och identifiera förbättringar i processer
Goda ledaregenskaper är en förutsättning för att lyckas i rollen. Som ledare och person är du trygg i dig själv. Du är kommunikativ, positiv och entusiasmerande. Du är coachande och låter dina medarbetare ta ansvar för sin uppgift.
Som person är du utåtriktad, har en säljande personlighet och har en god förmåga att skapa goda relationer samt att bygga effektiva nätverk inom vår organisation. Du är proaktiv och har en förmåga att snabbt kunna identifiera förbättringsområden, föreslå lösningar och fatta beslut självständigt. Du har ett starkt driv och trivs bäst i en miljö med högt tempo.
Är du ambitiös, driven och en ansvarstagande person med en positiv attityd och ett stort intresse för service och människor så kommer du att trivas här!
Vad erbjuder vi dig?
Vår kund erbjuder dig en tjänst som kombinerar självständigt arbete med teamarbete på en dynamisk arbetsplats med mycket eget ansvar och möjlighet till personlig utveckling. Anställningen inleds med introduktion och utbildning.
Tjänsten är en tillsvidareanställning på 100 % och ska tillsättas i början av november/december 2015.
Är du intresserad?
Vi tillämpar ett löpande urval och vill därför ha din ansökan snarast, dock senast 11/10. Ansökan sker genom att du registrerar dig här nedan (vi har ingen möjlighet att ta emot ansökan via e-post).
När du söker tjänsten vill vi att du specificerar följande:
• Din erfarenhet av inkasso, inkasso- och kravhantering, betalningsplaner
• Erfarenhet av ledarskap/leda ett team
• Erfarenhet av att analysera siffror, nyckeltal och resultat
• Svenska och Engelska obehindrat i tal och skrift
• Förståelse i Danska och/eller Norska
• Att du kan påbörja din anställning i början av november/december
Frågor om tjänsten besvaras av rekryteringskonsult Linda Dahlberg på
linda.dahlberg@adecco.se . Som del i rekryteringsprocess kommer du ev att få göra personlighetstester och videointervju som du utför på din Iphone/smartphone. På slutkandidater kommer vi att begära in utdrag från belastningsregister samt utföra en kreditupplysning.
Välkommen med din ansökan!
Språkkunskaper i Norska och Danska är ett krav på en av dessa två tjänster.
Varaktighet, arbetstid
Heltid Tjänsten är en tillsvidareanställning på 100 % och ska tillsättas snarast möjligt med start i början av november 2015 eller enligt ök.
Publiceringsdatum2015-09-26ErsättningEnligt överenskommelse.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2015-10-11
Ansöker gör du genom att använda länken nedan.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktLinda Dahlberg
Linda.Dahlberg@adecco.seFöretagAdecco Sweden AB
AdressAdecco Sweden AB
Södra Tullgatan 3
21140 MALMÖ
KontorsadressSödra Tullgatan 3
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 2450701
Observera att sista ansökningsdag har passerat.